A home far away from home.... - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu A home far away from home.... - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu

A home far away from home....

Door: anettaarends

Blijf op de hoogte en volg Anetta

07 Januari 2012 | Verenigde Staten, Fremont

Wat gaat de tijd toch ontzettend snel. Elke keer beloof ik jullie weer dat ik zeer binnenkort een verhaaltje zal schrijven.. Het is me tot nu toe nog niet gelukt, dus dat zal ik niet meer zeggen ;)! Er is inmiddels alweer zoveel gebeurd, maar laten we beginnen dat ik geslaagd ben voor mijn OGT (Ohio Graduation Test) dat betekend dat ik mijn diploma kan halen, whoohoeee! Nu ik naar een ander gezin ben gegaan heb ik het super naar mijn zin, tis echt super gezellig met zoveel “broertjes en zusjes” Er is altijd wat te doen. Maar zoveel familie leden betekent natuurlijk ook veel kerstcadeautjes… En dat was best lastig hoor, om cadeautjes te vinden voor 9 mensen, waar je net twee weekjes bij in huis zit. Toen Hannah maar meegesleept naar het winkelcentrum, en voor iedereen een passelijk cadeautje gevonden =)
Na een week was het dan eindelijk Christmas eve!! Aan de ene kant zet het je dan wel ff aan het denken, omdat dit toch de tijd is die je normaal met je familie doorbrengt. Maar goed niet teveel over nadenken en lekker mee doen met de rest. En dat was super gezellig. Iedereen kreeg een cadeautje, een pyjama, dit was iets wat ze ieder jaar deden, dus zodra de pyjama uit de verpakking was, rende iedereen naar zijn kamer en trok de pyjama aan. Toen iedereen omgekleed was gingen we gezellig met zijn allen in de kamer zitten en was het tijd om onze stockings uit te pakken & om de cadeautjes uit te wisselen die we voor elkaar gekocht hadden. Dat was hartstikke leuk, de kleintjes waren super enthousiast en gingen als wilden door alle cadeautjes heen. Ook ik had heel veel leuke dingetjes gekregen, had ik totaal niet verwacht, zo lief van ze!
De volgende ochtend “eerste kerstdag” maakte iedereen gauw een simpel ontbijtje voor zichzelf, maar er waren drie kindjes die niet konden wachten tot dat ze meer cadeautjes konden uitpakken. Onder de kerstboom lag het vol met cadeaus, was echt een mooi gezicht. Met zijn allen de cadeaus uitgepakt, top om die kleintjes te zien glunderen wanneer ze hun cadeaus open maakten. Ik had ook ontzettend veel dingen gekregen, o.a. een stijltang, winterjas, kalender, sloffen, 2 vesten, blousje, sokken en nog veel meer. Supersupersuper. Al met al heb ik gewoon een geweldige kerst gehad =)
Na de kerst stond oud & nieuw natuurlijk voor de deur, voor new years eve hadden we een feestje op het programma staan bij Deanna Miller. Lekker gepraat, spelletjes gespeeld en toen het bijna 12 uur was ging iedereen voor de tv zitten om de ball drop te zien. Met zijn allen afgeteld en iedereen een Happy new year gewenst. ’t Was weer een zeer geslaagde avond =)

Hmm wat kan ik jullie nog meer vertellen? Ohja ik ben genomineerd voor home coming court. Er werden 3 meiden en 3 jongens genomineerd van mijn klas. Dat betekend dat we het basketbal veld op mogen lopen in onze mooie jurken en de boys natuurlijk in pak! Nu alleen nog een jurk vinden…. Heb nog een week de tijd, haha! Vrijdag de 13e is the home coming basketball game en zaterdag is the home coming dance, wordt vast hartstikke leuk =)

Over het algemeen heb ik het gewoon super naar mijn zin hier. Het is nu eigenlijk gewoon perfect. Mijn schoolgenoten zijn ontzettend aardig, heb nu eigenlijk elk weekend wat op het programma staan en verveel me geen moment. Je maakt zo veel nieuwe dingen mee & ik geniet er ontzettend van. Zo zie je maar weer hoeveel een passend gezin voor je kan doen =)

Iedereen ontzettend bedankt voor het sturen van kerstkaartjes! :D

Liefs Anetta

  • 07 Januari 2012 - 10:16

    Uncle Gary:

    Anetta, volg de raad van een stokoude man op: trouw daar en kom niet meer terug. De Chinees in Pesse ziet er verschrikkelijk uit, half Nederland staat onder water, Nick en Simon zijn 24u per dag op tv, de benzine is niet meer te betalen, BZV kan geen boeren meer vinden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus: blijf daar en geniet!

  • 07 Januari 2012 - 11:00

    Kees En Marion:

    Hallo Anetta,

    Wat zijn we blij voor je dat het zo super gaat, fijn om te horen.

    Groetjes, Kees en Marion.

  • 07 Januari 2012 - 14:36

    Fimke Anna:

    Oeeh ik las net op facebook dat je morgen even gaat bellen? (:
    Ik las ook de link dus ik dacht zal weer es even lezen nou, echt super het nu zo goed gaat daaro! Ik ben toevallig dinsdag & woensdag ook in America geweest, helaas was dit in in Limburg... ;p
    En soooodeju, wat heb jij veel kadootjes gekregen! Haha ze zijn iig wel blij met je :D
    Zal even kort verslagje doen van hoe het hier is, in 1 woord; NAT! Echt niet normaal, de dijken worden hier allemaal verstevigd enzo in Fryslan & Groningen. In Grou is er al een dijk doorgebroken en een stuk van 200m is met anderhalve meter ondergelopen. Ze kregen het water niet weg door de vreselijk harde wind, maar nu draaien al die gemalen/pompen weer, zélfs het wouda gemaal (weet niet of je dr ooit van hebt gehoord, maar das dat enigste stoomgemaal nog van de wereld). Maargoed, hier bij ons staat het water gewoon heel hoog in de sloten en is het land één dikke bende. De bak van de buren is voor 3/4 bedekt met water, we hebben ze er vanmorgen even ingedaan, t leek alsof ze op het strand waren. Tis hier echt klote weer, niks aan. Alleen maar regen, grijs, wind, koud. Ik wil sneeeeeeeeeuw! En ijs, zodat we kunnen schaatsen. Maar als ik de voorspellingen moet geloven krijgen we de eerste tijd geen sneeuwvlokje te zien, zeer spietig ;( En het ergste is nog dat we nog maar 1 dagje vakantie hebben, damn it. Ik ben nog helemaal niet aan school toe, die vakantie bevalt me prima! (: Oke ik zou het een kort verhaaltje houden, maar nu ben je iig een beetje op de hoogte weer van hoe het in Nederland is.
    Dikketuuut!

  • 07 Januari 2012 - 14:54

    Sybrig:

    Na al deze droevenis nu het positieve, het is vandaag al de hele dag droog, buurman Bertus heeft 2 balen gebracht, er is een prachtige nieuw model Harley Davidson uit de fabriek in Milwaukee gerold, koningin Beatrix zit in Abu Dhabi, met de jaarwisseling hebben maar 5 jongeren een hand verloren, vrouwen zijn betere spionnen, Sylvie van de Vaart heeft haar lange lokken terug, wat een goed nieuws allemaal. Ik zou zeggen luister naar je moeder en kom deze zomer gauw weer naar huis!!!
    Love you, mam xxx

  • 07 Januari 2012 - 15:02

    Femke:

    Hi ha hoi! Ja daar ben ik weer met de verplichtingen om hier een lang verhaal te typen, want deze flapdrol is niet zo'n praatjes maker... Dus ik zal maar beginnen met een geinig honden verhaaltje :P

    Mam/Nukstra heeft net de honden lekker in de tuin laten, nouja geen probleem.. (zelf zat ik met Remmelt-Jan op de WII). Toen kwam ze binnen met zoals je voorspellen kun 3 viese stink honden, onder de moder en het water.

    Dus ik moest Pip en Suus in bad doen (Maggie ging braaf op haar plaats). Suus zat uiteraard met een trilbibs in bad en wou er met liefde uit.. Nouja dat had ik gedaan mam droogde haar af en bracht het volgende ''slachtoffer''! En zo werd Pip ook lekker gewassen..

    Maar toen ze uit het grote boze bad kwamen was het dikke paniek.. Pip afdrogen was geen optie meer want de 2 doerakjes renden als 2 freaks door de badkamer echt ''ZOEF NJEUW PEW'', haha. Dus deed ik de deur van de badkamer open en gingen ze in paps slaapkamer rondrennen, haha!

    Jaja zo zie je maar weer dat ik toch wat te vertellen heb... hihi!


  • 07 Januari 2012 - 15:03

    Femke:

    Trouwens, weer hartstikke mooi geschreven meid!

  • 09 Januari 2012 - 08:06

    Jannes En Elma:

    Hallo Anetta,

    Wat ontzettend leuk om weer wat van je te horen, en nog veel leuker is het dat het nu allemaal zo goed gaat.
    Echt super, en fijn dat je er nu van kunt genieten!
    Groetjes van ons allemaal en tot de volgende keer.
    Jannes en Elma.

  • 09 Januari 2012 - 16:32

    Henk En Gea:

    Hoi Anetta,

    Wat een superpositief verhaal heb je geschreven. Fijn dat je het zo naar je zin hebt, dat het goed gaat op school en dat het klikt met jouw nieuwe family. We hopen dat je onze nieuwjaarswens hebt ontvangen. We hebben de kaart op 23 december op de post gedaan. Ben benieuwd wanneer hij aangekomen is. En als de kaart de weg kwijt geraakt is alsnog bij deze: een supergoed, gezellig, gezond 2012.

    Liefs,
    Henk en Gea

  • 09 Januari 2012 - 16:44

    Henk En Gea:

    Hoi Anetta,

    Het is niet waar wat je moeder schrijft (dat het de hele dag al droog is) want hier heeft het de hele middag gemotregend. Maar ja, Pesse ligt natuurlijk een stuk zuidelijker, dus aan de Costa Pesse is het misschien beter.
    Maar liever dit weer dan het weer in de wintersportlanden. Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. Mensen zijn ingesneeuwd, dorpen zijn onbereikbaar en van skieen komt niets terecht omdat de meeste pistes zijn gesloten. En straks komt natuurlijk dat smeltwater allemaal weer deze kant op. Of ze het dan in Limburg droog houden.....? Echter, allemaal geen zaken waar jij je druk over hoeft te maken. Geniet ervan zo lang het nog kan .........

    Liefs, Henk en Gea

  • 10 Januari 2012 - 12:14

    Tante Ludy:

    Hallo Anetta
    Wat fijn dat het nu allemaal goed gaat.
    Hoe is het met de winter daar?Hier is het alleen maar nat.
    gr tante Ludy en oom Andries

  • 12 Januari 2012 - 02:40

    Anetta :

    Jaaaa Henk & Gea jullie kaartje is zeker binnen gekomen, hartstikke leuk dankje wel!
    uhm nou om eerlijk te zijn Andries en Ludy hebben we hier ook nog steeds niet echt winter gehad, we hebben tot nu toe een keertje sneeuw gehad, heb toen ook gelijk mijn kans gegrepen en ben gaan sleeen, haha. Maar ze hadden het er over dat er vanavond sneeuw zou komen, ben beniewd. Hoop dat er genoeg komt zodat school wordt afgelast, hihi ;)

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fremont

Anetta

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 44698

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 01 Augustus 2015

Living The Canadian Dream

27 Augustus 2011 - 13 Juni 2012

highschool year USA

Landen bezocht: