Classtrip Nashville Tennessee - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu Classtrip Nashville Tennessee - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu

Classtrip Nashville Tennessee

Door: anettaarends

Blijf op de hoogte en volg Anetta

27 Maart 2012 | Verenigde Staten, Nashville

Donderdag ochtend om 5:00 kwam Luke bij mij de kamer in stormen. Ik was blijkbaar door mijn wekker heen geslapen. Gauw uit bed en de laatste spullen bij elkaar gezocht. We moesten namelijk om 5:45 op school zijn voor ons vertrek naar Tennessee. Ontbijtje gehad, spullen in de auto gedaan en op naar school. Toen we het parkeerterrein van de school opreden stond daar een enorme bus. Snel haalde ik mijn spullen uit de kofferbak en verplaatste ze naar de bagage ruimte van ons vervoermiddel. Ik zocht een plekje uit en installeerde me zelf in de heerlijke comfortabele leren stoel. Dat comfortabele waren we dan ook wel hard nodig want we hadden een 8 uur lange reis voor de boeg. Toen iedereen aanwezig was gingen we op pad. We hebben spelletjes gespeeld, films gekeken, gesnackt en geslapen. De busreis ging dan ook redelijk snel. Om 3:00 waren we aangekomen op onze bestemming en keken we onze ogen uit. We kwamen aan bij een super mooi hotel, echt waar, zo’n enorm hotel hebben jullie nog nooit gezien! Er stroomde zelfs een klein riviertje door het hotel heen, er waren winkels, restaurants, 10 zwembaden, een spa, sportschool, rond de 2000 kamers, het was “amazing”!!! We kregen de sleutel en konden onze kamer gaan bekijken. We pakten snel onze spullen uit en moesten ons toen weer melden bij de bus. We gingen op weg naar de Wild Horse Saloon. Daar aten we eerst een BBQ buffet en speelden een paar spelletjes. Daarna was het tijd voor onze eerste echte line dancing les. Voor mij natuurlijk een reden om zenuwachtig te worden, haha! Nouja me daar maar over heen gezet en de dans vloer op. Stap voor stap werd ons het dansje uitgelegd. Helaas had 90 % van de klas het dansje iets eerder door dan mij. Na 3 keer oefenen had iedereen het onder de knie, en voerden we het tempo wat op. Nou echt waar, ik stapte mijn buren op de tenen, als iedereen naar links ging, dan stapte ik naar rechts, nouja eigenlijk het meeste ging bijna helemaal goed. Maar ik had zo’n vreselijke lol!!! Brice (klasgenoot) had het dansje ook niet helemaal door en maakte de zelfde geweldige moves die ik maakte, ik heb nog nooit zo dubbel gelegen om mezelf (& Brice) Na het dansen verlieten we de saloon en liepen we naar het verzamel punt voor de ghost tour. Dit was ook super leuk. We liepen met een groep van 30 man rond door Nashville en de “guide” vertelde ons verhalen over geesten en een beetje over de geschiedenis van de gebouwen waar al die voorvallen in plaats vonden. Ze vertelde het met zoveel passie, zelfs als je niet in zulke dingen geloofd was het een hele leuke ervaring.

Dag twee begonnen we met een halfuurtje in de sportschool, een duik in het zwembad en natuurlijk een lekker ontbijtje. Om 11:15 vertrokken we naar een boat cruise. Op de boot werden we voorzien van een lunch en een show. Voor het grootste gedeelte van de cruise hebben we toch op het dek gezeten, het was zulk heerlijk weer. Er was een bandje dat country muziek voor ons speelde, klasgenoten waren hun line dancing skills aan het toepassen en iedereen was gewoon aan het genieten. Rond 3 uur keerden we weer terug naar het hotel en doken we eigenlijk gelijk het zwembad in. ‘s Avonds stond Dave and Busters op het programma. Daar zouden we een appetizer buffet krijgen, bowlen en spelletjes spelen. Het spelletjes spelen was ontzettend leuk, het was eigenlijk een soort van gok hal, het geweldige spelletje schuifieschuifie heb ik dan ook vaak gespeeld, haha! Na alle spelletjes is de helft van onze groep naar het hotel vertrokken. En de rest ging door naar de bioscoop (incl. mijzelf) we hebben de film “The Hunger Games” gekeken. Echt een aanrader ;)

Zaterdag ochtend vertrokken we om 9:00 voor een tour door Nashville, TN. Dit was een beetje een tegenvaller, denk dat we wel 3 uur in die bus hebben gezeten, luisterend naar een niet echt enthousiaste vrouw, die te zacht praatte. En het geweldige gedeelte van deze tour was dat het ontzettend uitliep, joehoee. Om 12:0 kwamen we eindelijk aan bij het restaurant waar we zouden lunchen (een uur later dan gepland!!!) Na de lunch kregen we een back stage tour in the Opry House. Dat was wel heel leuk, vooral het idee dat al die country sterren daar ook rond hebben gelopen, ghehe! We hebben zelfs nog een liedje gezongen op het podium met zijn allen, zodat wij nu kunnen zeggen dat wij op het podium van de Grand Ole Opry hebben gezongen, (= Daarna gingen we snel door naar the country music hall of fame. Dit was ietwat een tegenvaller, kwam vooral omdat al die zangers, bands, groepen etc. onbekenden voor ons waren. Hierna hadden we een klein beetje vrije tijd om Downtown Nashville te ontdekken. Gewoon lekker rond gestruind en souvenir winkeltjes bekeken. Rond 5:00 gingen we weer terug naar het hotel. We zochten een restaurant uit in het hotel en bestelden een pizza voor onszelf. Maar de dag was nog niet om, want om 7:00 vertrokken we weer naar de Grand Ole Opry, dit keer voor een show. Helaas viel deze show een beetje tegen. =( De artiesten waren voor mij allemaal onbekend en 90 % was 60+. Jammerrrrr! Om 10:00 waren we weer terug in het hotel, we kochten nog een lekker ijsje en gingen daarna lekker naar bed.

Zondag de 25ste was alweer onze laatste dag in Nashville. In de ochtend gauw onze spullen gepakt, een ontbijtje mee gegrist en gauw de bus in. We gingen op weg naar de Fontanel Mansion. Wat was dat geweldig mooi!! Een 27,000 square foot log (huis van hout) We kregen een tour van een man genaamd Steven, een geweldige guide! Hij vertelde met zoveel enthousiasme, we kregen de foute verhalen te horen, en hij speelde zelfs een paar liedjes voor ons. Hele leuke ervaring! Om 12:00 kregen we een heerlijke italiaanse lunch voor geschoteld, broodjes, lasagna en pasta! Hmmmmm. Om 1:30 was het dan toch echt weer tijd om terug te keren naar Old Fort =(. Bus reis naar huis was ook weer super gezellig, hele weg kaart spelletjes gespeeld, geouwehoerd met de jongens en gewoon lekker gekletst! Natuurlijk ook nog gestopt bij Mc Donalds voor ons avond eten. Alsof we nog niet op knappen stonden, hahaha! Nouja in ieder geval geen hongergevoel gehad deze trip! ;) S ’avonds om 10:00 waren we weer aangekomen in Old fort. Toen gauw naar huis en lekker op bed! Al met al was het een super trip :)

Liefs,

Anetta

  • 27 Maart 2012 - 06:03

    Countryfan:

    cool hoor !

  • 27 Maart 2012 - 06:26

    Sybrig:

    Toen ik vannacht op mijn telefoon keek en zag dat je een nieuw verhaal had getikt realiseerde ik me dat ik bij de vorige niet gereageerd had.......... gelukkig sprak jij me hier enkele minuten later ook op aan, hahaha. Sounds great, tijdens zo´n trip zie je tenminste wat van Amerika. Je hebt nu dingen gedaan en gezien die de gemiddelde toerist waarschijnlijk niet doet.
    Toevallig had RJ het gister nog over de film die jij benoemde, Femke heeft het er al tijden over en Dorien hoeft niet zo nodig stelde ze zelf. Lijkt het mij een goed plan dat broer en zus dit gezellig samen gaan ondernemen, toch....

    Dikke tut en tot over 59 dagen :))))
    mam

  • 27 Maart 2012 - 07:36

    Dorien:

    nou de film lijkt mij idd niet echt heel veel aan hou namelijk niet echt van zulke film hihihi dus broer en zus maar op pad sturen
    ik ben echt jaloers dat jij straks zulke mooie ervaringen hebt
    heel veel plezier en het duurt niet zo heel lang meer dan gaan we lekker bij kletsen

    xxxx

  • 27 Maart 2012 - 09:53

    Sybrig:

    Haha, nou nog horen wat RJ van ons idee vindt.....

  • 27 Maart 2012 - 10:23

    Rj:

    Nou ben benieuwd wat voor souveniers je hebt meegenomen voor iedereen thuis!

    Hoe was de film dan, lijkt mij namelijk wel leuk. In tegenstelling tot de persoon hierboven!

    Veel plezier en tot gauw!

  • 27 Maart 2012 - 12:17

    Fim:

    Waaauwwaauw! Heb je wel even foto's gemaakt van het hotel en alles er om heen?! Klinkt echt vet! Een rivier door het hotel, dat kan ook alleen maar amerika zijn he. Nu snap ik ook waarom je niet reageerde; je had het natuurlijk veel te druk met genieten en tourtochten en weet ik het wat, nou groot gelijk hoor! ;D Wij praten dit weekend wel weer even, en anders bel je me maar weer eens!
    Geniet dr van! Wij praten snel weer,
    lieefsxxx

  • 29 Maart 2012 - 11:00

    Tante Ludy:

    Hallo Anetta
    Je zult het niet geloven,maar ik benijd je om de reis naat Nashville.Ik ben nl. mijn hele leven dol geweest op country music.Luisterde vroeger altijd naar de American Field Service van het Amerikaanse leger in Duitsland.Dus ik denk dat ik al die oude countrynamen wel had herkent. Fijn dat je het naar je zin hebt gehad.
    gr.Tante Ludy

  • 29 Maart 2012 - 20:04

    Henk En Gea:

    Hoi Anetta,

    Wat een super vakantie.Dat heb je toch maar weer mooi meegemaakt.
    Tel je de dagen al af? Suus en je paard zitten met smart te wachten (je moeder natuurlijk ook) En Pip ken je natuurlijk nog niet. Een schatje! Maar, voordat je terugkomt, heb je nog een paar leuke weken met mams en Femke in het vooruitzicht. Geniet ervan.

    Liefs,
    Henk en Gea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

Anetta

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 44695

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 01 Augustus 2015

Living The Canadian Dream

27 Augustus 2011 - 13 Juni 2012

highschool year USA

Landen bezocht: