Time for a new adventure - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu Time for a new adventure - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu

Time for a new adventure

Door: anettaarends

Blijf op de hoogte en volg Anetta

12 December 2011 | Verenigde Staten, Fremont

Zoals de titel al aan geeft, het was tijd voor een nieuw avontuur, nouja het was niet helemaal geplant zoals het nu is gegaan maar toch. Tijdens het gesprek met mijn vertegenwoordigster en hostfamily werd mij duidelijk gemaakt dat ik het beste voor kerstmis het huis uit kon. Dat kwam ietwat onverwacht. Tuurlijk ik wist dat het niet allemaal even lekker liep. Maar dat ze nu een deadline hadden ingesteld voor mijn vertrek, dat had ik niet zien aankomen. De dagen na het gesprek voelde ik me dan ook vrij ongemakkelijk in dat huis, je hebt toch constant het idee van; oooh ik ben niet welkom hier. Ondertussen moest ik dus opzoek naar een nieuw gastgezin. Door een vriendin van mij werd me wel wat aangeboden, maar ik hoopte nog steeds dat the Edgars hun gedachten zouden veranderen en mij in huis zouden willen nemen.

Dus op een dag na schooltijd vroeg ik Luke (Edgar) of het ok was dat ik met hem mee naar huis zou gaan. En natuurlijk zei hij ja, er was een grote kans dat hij niet aanwezig zou zijn, maar ik zou wel een goed gesprek met zijn vader kunnen hebben. Na school dus met Luke mee naar huis & met z'n allen naar buiten voor een wandeling & daar kwam het hoor: ze hadden er nog eens over nagedacht en besloten me toch in huis te willen nemen! YES (smile van oor tot oor) Die zelfde avond belde Philip nog met mijn vertegenwoordigster om te vertellen dat ze mij wel in huis zouden willen hebben. Later die week is zij dan ook langs gekomen voor een gesprek & ook zij vond het een geweldig gezin!
& wat zei Luke aan het einde van de avond? : Ik zei toch dat je een goed gesprek zou hebben met mijn vader? ;) haha die wist het dus al!

Inmiddels zit ik hier nu al 4 dagen in huis, en ik heb het super naar mijn zin hier, tis wel een hele over gang. At the Hotz family kon ik gewoon hele middagen beneden zitten zonder tegen iemand te praten & hier springt er altijd wel iemand om je heen. Ik zit in een gastgezin met 5 kinderen! En met de kerst komen de oudste 2 ook nog thuis, nouja Hannah is inmiddels al gearriveerd, dus het wachten is alleen nog op Robyn!Dan dus in totaal met 8 kinderen =) Super gezellig!!!

De kleintjes vinden het in ieder geval heel gezellig dat ik hier ben, ze verliezen me geen tel uit het oog & vragen 100 x per dag of ik met ze wil spelen, aaaah wat lief =)

Verder is er volgens mij niet echt veel spannends gebeurd.. Vandaag hebben we met de hele familie een kerstboom uitgezocht, lastige kwestie hoor om het iedereen naar de zin te maken ;p maar uiteindelijk een hele mooie boom gevonden. 'S avonds hebben we met zijn allen de boom opgetuigd!

Nouja ik zal een einde maken aan mijn verhaal, dit was gewoon ff een tussendoortje om te laten weten wat voor spannende veranderingen er gaande waren ;)

Als jullie mijn nieuwe adres willen weten, informeer ff bij mama =) !
Ben namelijk dol op kerstkaartjes, ghehehe!!

Tot de volgende keer !!!

Liefs =)

  • 12 December 2011 - 07:25

    Jannes En Elma:

    Hallo Anetta,

    Wat een opluchting, en wat geweldig dat je nu al in een ander gezin bent.
    Nu kun je genieten van je avontuur, en wordt het voor iedereen een stuk aangenamer.
    Heel veel geluk en succes verder, en inmiddels heb ik al wat op de post gedaan naar je nieuwe adres.

    Groetjes van Jannes en Elma.

  • 12 December 2011 - 08:24

    Regina:

    Hey Anetta,

    Wat fijn voor je dat je ergens anders terecht kan en dat het ook nog zo fijn en gezellig is daar! En zeker met kerst wordt het daar helemaal gezellig!

    Ik ben inmiddels weer een aantal weken terug van Costa rica..;-( Ik vond het daar echt erg leuk!!! Ik was er graag nog wat langer gebleven... De foto's kun je wel zien op Facebook...:-)) Nu wil ik erg graag al de nieuwe vakantie boeken maar moet eerst maar op zoek naar een baan...

    Misschien heb je het al wel van je moeder gehoord, maar mijn contract is niet verlengd per 1 december en zit nu dus zonder werk..en er zijn op dit moment niet echt veel leuke vacatures...;-( Maar ik heb er alle vertrouwen in dat op korte termijn een leuke baan heb gevonden!

    Groetjes Regina

  • 12 December 2011 - 09:29

    Jill:

    Super zo wijffie! :)
    Ik ben helemaal blij voor jou..
    Fijne tijd nog alvast!
    Xxxxx

  • 12 December 2011 - 13:24

    Ge Beugelink:

    Nou zit je ook niet mee.... maar wel een gezellige kerst straks zo te horen. Hier is het ook rumoerig.. veel uigestuurd veel te laat ja ja de decembermaand. Op twitter: 40 leerlingen bekeurd op rsg wolfsbos wegens zonder lcht rijden s ochtends.
    Nou meid zet m op en blijven lachen he met dat ondeugende lachje van je! Vriendelijke groet, ge receptie

  • 12 December 2011 - 19:45

    Cristina:

    hey wat fijn om te lezen dat langzamer hand alles goed komt!! dan kan je eindelijk genieten van je grote onderneming!!!
    veel plezier een alvast een hele fijne kerst!!!

  • 12 December 2011 - 20:28

    Henk En Gea:

    Dag Anetta,

    Fijn dat het je eindelijk gelukt is een gezin te vinden waar je je wél thuis voelt. Straks kerst in Amerika. Lijkt me een bijzondere ervaring. Zal wel erg druk zijn zo'n groot gezin. Ik heb begrepen dat er sneeuw bij jullie ligt. Dus een witte kerst? Hier is het herfst met veel wind en regen, dus je treft het maar. Nou Anetta, vanuit Wijster wensen we jou alvast hele gezellige kerstdagen en een super 2012.

    Liefs van Henk en Gea

  • 13 December 2011 - 06:39

    Dorien:

    heey girl

    wat mooi om te lezen dat je nu wel een gezellig gast gezin hebt. Ik weet zeker dat het nu beter gaat en dat je een gezellige kerst hebt. ik denk dat je je nu ook niet meer hoeft te vervelen met zo veel kinderen om je heen altijd wel wat te doen daar zeker hoe gaat het iegenlijk op schoool ??????

    heel veel plezier
    xxx doortje

  • 15 December 2011 - 22:38

    Sijbrig:

    Ha Anetta,

    Dus toch bij de Edgars family! Wat moet dat fijn voor je zijn. Nu kan het echte genieten beginnen.
    Veel plezier de komende tijd!

    Groeten, Sijbrig

  • 18 December 2011 - 20:45

    Sybrig:

    Héé Bon Jovi fan, was al bang dat je het nooit zou worden...... Waar New Years Eve al niet goed voor is.
    Love you miss Edgar xxx

  • 21 December 2011 - 11:44

    Tante Ludy:

    Fijn dat je nu een ander gezin hebt gevonden.Ik heb je nieuwe adres nog niet dus hierbij Fijne kerstdagen en een goed Nieuwjaar.We blijven je volgen.
    Bedankt voor je leuke kaartje
    tante Ludy en oom Andries

  • 24 December 2011 - 20:14

    Hendrik :

    Mooi dat je het zo getroffen hebt bij je nieuwe gastgezin Gisteren naar de 25 jarige bruiloft van Jannes en Elma geweest Nog nooit zo iets meegemaakt . Bij binnenkomst werden we direct verwelkomt door een kapitien met zijn crew . We zaten nauwelijks op een stoel of de zogenaamde kapitein vroeg het woord Het schip (the love boat ) zou binnen enkele minuten de Haven van Diever (hotel Brinkzicht) uitvaren . Al snel bleek dat het gehele schip muurvastzat Daar moest iets op gevonden worden Binnen een 30 minuten na binennkomst werd er al een grote polonaise gehouden om het zogenaamde schip los te krijgen Toen dat niet hielp , allemaal weer zitten en moesten we deinen van links naar rechts en jawel hoor ook van voor naar achteren . Het was een drukte van jewelste , de stemming zat er dus vroeg in . Na optredens van Kozakken , Nana Moskoeri en nog vele andere sterren op het cruiseschip kwamen we weer aan in de haven van Diever OM 13.00 was het feest ten einde en konden we over de toen leek het een smalle loopplank naar huis . Kortom een daverend feest met schatten van mensen die Jannes en Elma Kappe.

  • 25 December 2011 - 21:20

    Edith:

    Hallo Anetta
    Een hele fijne kerst hier ver vandaan.
    En heel voorzichtig met oud en nieuw.
    Met Cinti gaat het goed. Het blijft een boefje met zo nu en dan een bok of even vandoor gaan.
    Groetjes ût Suwâld

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fremont

Anetta

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 44692

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 01 Augustus 2015

Living The Canadian Dream

27 Augustus 2011 - 13 Juni 2012

highschool year USA

Landen bezocht: