The last days...... - Reisverslag uit East Stroudsburg, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu The last days...... - Reisverslag uit East Stroudsburg, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu

The last days......

Door: anettaarends

Blijf op de hoogte en volg Anetta

09 Juni 2012 | Verenigde Staten, East Stroudsburg

Jajajaajajajajajaaa daar is die dan…. Het laatste verslag vanuit Amerika!! Ik kan het zelf haast niet geloven. Aan het begin wou ik het liefst met de eerste de beste vlucht weer naar huis & nu wil ik eigenlijk wel lekker blijven. Helaas heb ik niet zoveel keus, want mam zal me gegarandeerd aan mijn haren weer naar huis trekken, hahaha!
Ten eerste was het idee om de laatste maand nog naar de Hotz family te gaan een geweldig idee. Deze laatste maand is voorbij gevloooogen. We hebben gewoon ontzettend veel plezier gehad, Matthew Brown de buurjongen woonde er eigenlijk zo goed als bij in. We hebben bijna elke dag frisbee gespeeld, wekelijks ice cream gehaald, lekker films gekeken en gewoon rond gehangen. De beste tijd van dit hele jaar!

Vrijdag de 25ste was het dan eindelijk zover. Ten eerste was het de laatste schooldag. Het was warmer dan ooit! Maar gelukkig organiseert de school voor de laatste dag een hele boel spelletjes. Alle verschillende klassen kregen hun eigen kleur T-shirt. Natuurlijk dachten de seniors dat het een geweldig idee was om zwarte T-shirts te dragen, je kunt je wel voor stellen denk ik hoe dat voelt met 30 graden Celsius. Nadat we alle spelletjes hadden gespeeld ( & de seniors natuurlijk gewonnen hadden) was het tijd om afscheid te nemen van een groot gedeelte van de jongere schoolgenoten. Is toch wel raar hoor, het idee dat je een jaar met ze hebt doorgebracht en dan weer good bye moet zeggen. Na de superclass day had ik een superslide party (die Christie en Matt hadden georganiseerd) bij ons thuis. Dat was hartstikke leuk, een ontzettend groot stuk plastic op een heuvel met water en baby olie, en het ging snel, haha! Na dat we daar een stuk of 20 keer waren afgegleden gingen we naar het zwembad van de buren. Even schoon spoelen. Na ongeveer 30 min belde mam op met het nieuws dat ze veilig geland waren. Ik vragen waar ze waren, nouja dat wisten ze niet. Ik in mijn hoofd berekend dat ze nog ongeveer ander half uur weg zouden zijn, dus ze eerst ook niet verwacht. Nog steeds lekker in het zwembad zittend zegt Matt ineens: Anetta Look!!! & ik dacht echt ok waar moet ik naar kijken?!!! Kijk ik om staan mam en Fem daar jahoor! Laat me je een ding vertellen, na een jaar Amerika is het geen goed idee om je moeder en zusje (die je negen maand niet hebt gezien) te ontvangen in je bikini!!!!! Moeders was dan ook aardig geschokt van het feit dat ze nu ineens meer had om van te houden, oeeeeeps! Noujaa thuis ga ik gewoon keihard aan de gang om die overtollige kilo’s er weer af te werken. Dus iedereen thuis die me over een klein weekje weer gaat zien bereid je voor!! (& hou alle opmerkingen voor je, hahaaha)
Het was eigenlijk heel apart hoe snel het weer normaal voelde, na een emotioneel moment van twee minuten was het net alsof ik ze gisteren nog gezien had. Datzelfde weekend hadden we nog een aantal dingen gepland staan, het grootste evenement op zondag de 27ste, namelijk gradutation day. Samen met mam en Femke ben ik naar Old Fort Ohio gereden, om daar toch echt mijn senior year af te sluiten. Mams daar natuurlijk aan iedereen voorgesteld, en daarna ben ik naar mijn klasgenoten gegaan. Allemaal een mooi goud of bruin gewaad aan en zo'n prachtig afstudeerhoedje. Toen iedereen klaar was liepen we allemaal achter elkaar aan in een lange rij de gymzaal in waar alle vrienden & families zaten te wachten. Nadat we allemaal plaats hadden genomen op een stoel, werd er een kleine toespraak gehouden door de supervisor. Hierna mocht ik & nog een paar anderen ons klassenlied zingen, wat werd begeleid door Nathan op de piano. Vervolgens werden alle beurzen en awards uitgereken, en kreeg natuurlijk iedereen het diploma. Toen het officiële gebeuren was afgelopen zijn we met zijn allen naar buiten gegaan om nog wat foto's te maken. Tijdens deze sessie hebben we natuurlijk ook nog alle hoedjes in de lucht gegooid, dat was wel een machtig gevoel! Dit is echt iets wat je alleen in de Amerikaanse films ziet, en nu mocht ik het gewoon zelf ervaren, fantastisch!!! Als afsluiter van deze dag ben ik nog naar DD's graduation party geweest, en alle dagen die daar op volgden stonden er nog meer van deze feesten gepland. Uiteindelijk zijn we met zijn allen 6 dagen bij de Hotz family in huis geweest. Was langer dan gepland, maar het was gewoon hartstikke gezellig & niemand had nog zin om afscheid te nemen. Donderdag was het dan toch zover, het moment was aangebroken. Op de een of andere manier voelde het toch nog steeds niet als een afscheid. We hebben dus ook lachend afscheid genomen, en in de auto raakte het me pas echt. Toen heb ik dus ook voor een lange tijd met tranen in de ogen voor me uit zitten staren. We zijn dezelfde avond gelijk naar een geweldig Lady Antebellum concert geweest, concert werd helaas halverwege onderbroken voor een uur vanwege het slechte weer, maar we hebben er ontzettend van genoten. We hebben de laatste dagen ontzettend veel gereden en geweldige mooie uitzichten gezien. We reden door practige heuvel landschappen, door crappy omgevingen, door grote steden & door kleine dorpjes. We zijn naar Washington D.C. geweest, leuk om een keer te hebben meegemaakt, maar na een bustour van twee en een half uur hadden we d'r ook wel weer genoeg van haha! Vandaag hebben we een geweldige wandeling gemaakt door een gebied met heel veel watervallen, het was echt zo’n mooi gezicht. We zitten nu ongeveer twee uur van New York vandaan, morgen zullen we dan ook de laatste kilometers afleggen naar ons uit punt. Dan moeten we ons oude trouwe auto(tje) weer inleveren Ik zal de laatste dagen in New York & natuurlijk de thuiskomst beschrijven in een verslag vanuit Nederland, zodat het hele verhaal compleet is!
Lots of love :)

  • 09 Juni 2012 - 02:17

    Mam:

    Hahaha, ben ik ook eens de eerste die reageert ;) Tja wat zal ik hier eens aan toevoegen...... We hebben het hier geweldig, na een kleine 2500 mijl te hebben afgelegd zal ik morgen met pijn in het hart mijn prachtige Ford Escape in La Guardia achter laten. Oooh, wat heb ik me zorgen gemaakt over het rijden in een automaat, m'n linker been had/heb ik met een keycord vastgezet tussen de deur. In lastige situaties heb ik nog steeds de neiging dat linkerbeen op de koppeling te zetten.....

    Dinsdag avond vertrekken we, ja Anetta ik neem je echt mee, met de KL 6070 van John F Kennedy en dan op naar huis, home sweet home ;)

  • 09 Juni 2012 - 02:48

    Rodriquez:

    Amujj,, hier zitten we dan in ons hotel in East Stroudsburg :)! We hebben net heerlijk gezwommen en hebben een -veel te lange- gezonde wandeling gemaakt.. Jazeker we zijn weer lekker sportief hier. Jammer voor jou dat dit jaar zo snel voorbij ging maar bekijk alles positief wij zijn weer bij elkaar -niet dat je daar zo blij van word'- en voorlopig ben je nog even niet van ons af >:)!

    Zo blij dat jij er weer bij bent!! Dikke smok van je ''kleine'' (zoals jij dat graag noemt) zusje c:!

  • 09 Juni 2012 - 07:00

    Jannes En ELma:

    Leuk wat van jullie te lezen, en we hopen dat jullie nog een paar hele fijne dagen hebben, en alles kunnen doen wat jullie willen doen.
    Groetjes uit Diever, een hele goede terug reis, en graag weer tot ziens.

  • 09 Juni 2012 - 21:43

    Fim:

    Ghehe een groot stuk van je reisverslag heb je me al even 'bijna live' verteld! Maar 't is echt een super idee van jullie geweest om met zn 3'en lekker door amerika te touren! Kan je iig één ding vertellen; je zit nu liever daar dan hier! Woensdag, das al bijna man, kun je nog mooi even Nederland-Duitsland zien, haha! We spreken elkaar nog wel even voor woensdag denk ik, dikketuuuut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, East Stroudsburg

Anetta

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 44701

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 01 Augustus 2015

Living The Canadian Dream

27 Augustus 2011 - 13 Juni 2012

highschool year USA

Landen bezocht: