Girls just wanna have fun - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu Girls just wanna have fun - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu

Girls just wanna have fun

Door: anettaarends

Blijf op de hoogte en volg Anetta

05 Februari 2012 | Verenigde Staten, Fremont

Vrijdag de 13e was het dan eindelijk zover…. Homecoming basketball game! Had eindelijk een jurk gevonden, had 2 uur de tijd genomen om mijn haar te doen & natuurlijk mijn nagels gelakt. Samen met Luke naar school toe gereden, gauw naar de kleedkamers toe en omkleden. Iedereen was er klaar voor & toen begonnen de zenuwen toe te slaan, echt iedereen zat elkaar op te fokken, haha! Stel je voor dat je onderuit zou gaan terwijl iedereen naar je kijkt, en nog veel meer van zulke scenario’s! Uiteindelijk is het allemaal hartstikke goed gegaan, maar helaas, geen homecoming queen geworden….
De zaterdag zijn we met een groep uit eten geweest, lag overal sneeuw, dus heel charmant liepen alle dames op laarzen met de hakschoentjes onder de arm. Snap eigenlijk nog steeds niet waarom we de hakschoenen mee hadden genomen, want zodra we op school kwamen voor de dans, werden alle schoenen uitgetrapt, hahaha! Na de dans zijn we wezen bowlen, dat was geen succes voor mij. Heb uiteindelijk 40 pt. gescoord… triest. Maar goed het was hartstikke gezellig en er moet toch iemand de laatste zijn ;p.

Woensdag 18 Januari ben ik met Luke, Philip en Izaak naar de autoshow in Detroit geweest. Wat ontzettend veel auto’s waren daar te zien. Wel heel leuk om te zien hoe snel de auto’s veranderen. Net of ze uit de toekomst geplukt waren. ;)

Uhm zit er erg over na te denken wat ik hier nog meer neer zal zetten. Doe op het moment gewoon zoveel leuke dingen. Heb eigenlijk elk weekend feestjes, das echt super leuk. Maar tis erg opvallend hoeveel verschil er is tussen de feestjes in Nederland en de U.S. Ik bedoel in NL gaat het meestal gecombineerd met alcohol, en later op de avond naar de kroeg. Hier is het meer spelletjes spelen zoals, darten, poolen, ouderwetse bordspelletjes, twister, uitbeelden en meestal later op de avond een filmpje kijken!

Vrijdag de 27ste ben ik nog een keer wezen bowlen, dit keer wel met een andere groep. Had er eigenlijk weinig zin in, omdat ik er de vorige keer zo’n potje van gemaakt had. Maar goed dat gevoel aan de kant gezet & mee gegaan. Eerst zijn we met zijn allen uit eten geweest bij de Mexicaan & daarna op naar de bowlingbaan. & dit keer was het geluk aan mijn zijde! Ik raakte zowaar wat dit keer. Had uiteindelijk 120pt. Gehaald. Nou dan kun je zelf wel na gaan, dat dat een hele verbetering is als je het vergelijkt met de 40pt. van de keer ervoor ;p

Heb trouwens mijn examens ook al gehad, nouja werkt hier natuurlijk een beetje anders. Wij hebben 2 semesters en na een semester sluit je bepaalde vakken af, dus eigenlijk hebben wij twee examens. Had niet echt veel moeite gedaan voor de examens, het was de dag van te voren wel stressen dan zie je ineens hoeveel het is, haha. Hoe dan ook 1 dag studeren bleek toch genoeg geweest, want heb op al mijn examens A’s en B’s gehaald, joehoeee!!

Dit weekend ben ik ook zeer druk bezig met leren, heb maandag en dinsdag allemaal toetsen gepland staan & moet een essay schrijven voor Engels. En dat valt nog niet mee. Je krijgt natuurlijk allemaal Engelse termen en aanwijzingen mee naar huis, hoe je zo’n essay zou moeten op bouwen. Ik snapte er vrij weinig van. Maar toen was daar gelukkig mijn reddende engel, nee zonder gekheid, de leraar had me toen gezegd, dat het hem niet zoveel uitmaakte hoe mijn essay in elkaar stak, als de zinsopbouw en de grammatica maar goed was. Daar was ik wel even blij om, nu maar hopen dat ik die 2 dingen wel goed gedaan heb, ghehe.

Met het basketbal team gaat het verder ook hartstikke goed, ben blij dat ik toen gezegd heb dat ik de team manager wou worden. Ik hoef niks te doen, ga gratis naar de wedstrijden en doe mee met alle leuke dingen. Helaas is ons team niet zo heel goed, dus we winnen ook niet veel wedstrijden. Maar natuurlijk gaat het bij ons niet om het winnen maar om het mee doen, kuchkuch ;p

& btw ik ben zeer jaloers op de winterse dagen die jullie daar nu mee maken in nederland. Normaal zou het hier ook heel erg zijn met de winters. Behalve dit jaar, we hebben wel een paar keer sneeuw gehad, dat bleef dan twee dagen liggen. Yeaaah! Maar het erge van dit alles is dus dat wij nog maar één sneeuwvrije dag hebben gebruikt. Je kunt er 5 gebruiken en daarna moet je de dagen inhalen. Maar omdat wij in het laatste jaar zitten en slagen als het goed is hoeven wij die dagen niet in te halen. Dus dit is wel een hele erge tegenvaller :O

Liefs Anetta :)

  • 06 Februari 2012 - 08:05

    Jannes En Elma:

    Hallo Anetta,

    Wat ontzettend leuk om weer wat van je belevenissen te kunnen lezen, en heel goed dat je het examen al hebt gehaald!
    We wensen je heel veel succes en geluk met alles, en we zullen binnenkort nog wel even wat sturen.

    groetjes van Jannes en Elma.

  • 06 Februari 2012 - 17:22

    Henk En Gea:

    Verlang jij naar winter Anetta? Ik hoop dat het warm water gaat regenen (niet te lang). Winters zijn koud, er staat een kacheltje in de garage om de waterleiding die erlangs loopt niet te laten bevriezen, het is koud ('s nachts min 20 of meer), ik ben snipverkouden (ben al een week thuis geweest van mijn werk), we moeten sneeuw ruimen, het is glad op de weg, vanochtend startte mijn auto op het nippertje. Morgenvroeg maar kijken hoe het gaat. Vannacht gaat het weer min 20 graden vriezen. Als de auto niet start moet ik de garage bellen zodat er iemand komt met een nieuwe accu. We stoken ons arm .... En dan: je hoort niet anders dan het E-woord. Om gek van te worden. Kortom: Winter????: ik snak naar het voorjaar.
    Voor jou nog een aantal maanden te gaan. Heb je zin om weer thuis te komen? Zal een hele aanpassing zijn.
    Geniet er de komende tijd nog van.

    Liefs,
    Gea

  • 06 Februari 2012 - 20:41

    Fim & Kris:

    Ik ga je even jaloers maken,
    ze hebben het serieus,
    over
    een
    elfstedentocht...
    hahaha. ik geloof er nog vrij weinig van, het ijs boven sneek is perfect maar onder sneek nog lang niet 15cm... maargoed, we sju ut wol, en zodra de woorden; "it gjit oan!" klinken, hoor jij het direct!
    next time langer verslagje, maar ik moet nu echt op bed anders dan slaap ik morgen onder die toetsen..
    dikketuuutx

  • 13 Februari 2012 - 06:49

    Dorien:

    heey Anetta

    gefeliciteerd met het behalen van je examen he ik hoop dat het bij mij oook net zo makkelijk gaat. kun je daar ook schaatsen of is daar geen ijs of ruimte?? rj en ik zijn gisteren geweest. ik ook met me domme kop val ik 2 keer in de zelfde scheur oeps. van mij mag de gladheid ook wel weg hoor dik glad hier vanochtend. maar ik kan me voor stellen dat je graag ijs vrij wilt

    heel veel sucs en veel plezier

    xxxx doortje

  • 13 Februari 2012 - 12:12

    Tante Ludy:

    Er ging net iets fout,dus ik hoop dat het nu goed gaat.Leuk weer wat van je te horen.Je leeft nu echt de amarican way of live.Nog veel plezier grtante Ludy

  • 14 Februari 2012 - 08:57

    Mam :

    Hee meisie, leuk met je basketbal team op pad geweest........... De eerste ochtend deze maand dat de waterleiding weer gewoon doet waarvoor het is aangelegd, water geven. Heerlijk, kreeg onderhand last van mn armen van het sjouwen van al dat water. Had ik dan toch die Welkoop kruiwagenzak moeten kopen??? Volgende vorst periode dan maar. Ben gister op de namiddag nog met Marion en de honden wezen lopen, prachtig te zien hoe ze met elkaar spelen. Er gaat ze niks te gek, was best wel een beetje eng nu het gaat dooien. 2Dagen geleden was alles nog keihar bevroren en nu is het een natte drapperige chaos :) bhlee, geef mij maar vorst en een lekker zonnetje. We waren zelfs al aan het bedenken wat we moesten doen als de doggies op een vennetje sjouwden en er doorheen zakten........ Nuver now! Zal me hier in huis nuttig gaan maken, happy valentines day :) dikke tut!!!

  • 14 Februari 2012 - 21:36

    Uncle Gary:

    Hey Anetta, eindelijk kan de woeliepoelie in de was! Gelukkig is de invasie van hollanders ons hier in fr. bespaard gebleven.Jeroen Pauw op kunstschaatsen en dat soort dingen. Maar nu weer de volgende ellende: komt Marco v Basten naar Heerenveen als trainer! Ik geloof dat ik maar emigreer,gelijk heb je: basketball das pas een sport! Greetz

  • 16 Februari 2012 - 01:52

    Anetta :

    Hee Jannes en Elma,
    Dankje wel, komt waarschijnlijk wel goed met mij, bel gewoon af en toe mams op voor een peptalk en dan kan ik er weer tegen aan, en zo'n super pakket van jullie maakt het natuurlijk altijd helemaal goed..
    Echt super bedankt voor alles ;)

    hahahaha Gea,, ja ik verlang inderdaad naar de winter. Maar denk dat het verschil van denken over deze koude temperaturen en sneeuw komt door de resultaten die er aan verbonden zijn ;p Hier blijf je lekker thuis van school, ga je sleeen/schaatsen met vrienden, warme chocolade melk drinken etc. In nederland moeten we gewoon altijd stug door gaan, haha ;p Maar geen zorgen het voorjaar staat alweer voor de deur, nog maar een paar weekjes wachten.... & ja ik heb opzich best wel zin om weer lekker naar huis te gaan! Zal indd een hele aanpassing worden maar verlang er toch wel naar. Dit hele avontuur is toch wat anders uitgepakt dan dat ik verwacht had ;)

    hey Doortje,,
    Uhmm, nou we hebben hier dus nog niet een echte winter gehad, dus schaatsen op natuurijs is er niet bij voor ons. We zouden wel naar de indoor ijsbaan kunnen gaan. Maarja heb er eigenlijk geen tijd voor, moet altijd iemand vragen om mij te brengen & heb geen goeie schaatsen ;) Dus dat moeten we volgend jaar maar ff inhalen! hahaha 2x in de zelfde scheur, doortje toch :p !!!

    haha tante Ludy het is deze keer inderdaad goed gegaan, dankje wel voor je reactie, hartstikke leuk :)

    hahahaahahahahahah uncle Garry, ik lig hier dus echt helemaal dubbel om de woeleipoelie!

    maar jammer hè dat de tocht der tochten niet door is gegaan, had het zo gehoopt voor jullie. Maar indd al die verrekte Nederlanders moet je natuurlijk niet in die prachtige provincies hebben, en tsjaa Jeroen Pauw die kan ook beter maar thuis blijven!

    & laten we maar helemaal niet beginnen over Marco van Basten.. Wat heeft die man nou te zoeken in Heerenveen?? Daar krijgen we vast nooit een antwoord op...

    De basketball is inderdaad hartstikke leuk, heb elke week wel een paar wedstrijden op het programma staan. Helaas is het seizoen bijna afgelopen. Volgende week worden de laatste wedstrijden gespeelt en dan is het tijd voor het track seizoen :D


  • 16 Februari 2012 - 08:53

    Herman En Helga :

    Beste Annetta,
    Mooi dat jij zo jou draai in Amerika gevonden hebt. Lees allemaal enthousiaste verhalen. Je bent al weer aan het aftellen wanneer je terug komt. Dit gaat toch wel weer erg snel. Nog bedankt voor jou leuke kaartje wat je ons gestuurd hebt. Met mij (Herman) gaat het inmiddels al weer stukken beter. Hoop binnenkort weer aan de slag te kunnen. Grappig overigens als jullie samenkomen er verschillende spelletjes gedaan worden ipv alcoh. te drinken. Kunnen ze hier nog wat van leren. Tijden herleven. Annette wij zien wel dat jij het erg naar de zin hebt en veel dingen beleeft en doet. Hartstikke mooi. Het gaat jou goed en beleef maar veel!.
    Annika is momenteel ook druk bezig met de oriëntatie wat ze straks na haar opleiding wil gaan doen. Kan nog alle kanten uit.
    Groetjes van Herman en Helga en kids.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fremont

Anetta

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 44696

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 01 Augustus 2015

Living The Canadian Dream

27 Augustus 2011 - 13 Juni 2012

highschool year USA

Landen bezocht: