Thankfull for all my american friends ;) - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu Thankfull for all my american friends ;) - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu

Thankfull for all my american friends ;)

Door: anettaarends

Blijf op de hoogte en volg Anetta

26 November 2011 | Verenigde Staten, Fremont

Oke misschien duurde het toch wat langer dan gepland, maar hier dan eindelijk weer een nieuw reisverslag. Waar zal ik eens beginnen met vertellen? Er is alweer zoveel gebeurd in de afgelopen paar weken.

Ik begin maar met de Halloween party. Valt eigenlijk weinig over te vertellen want ik ben niet mee gegaan. Er was een kans dat ik naar huis zou worden gestuurd als ik in de buurt zou komen van feestjes waar alcohol is. In plaats daar van ben ik met mijn senior class uit eten geweest en hebben we de film Puss in Boots gezien. Wat super gezellig was!

Dat zelfde weekend ben ik ook naar Megan geweest. We hebben samen heerlijk paard gereden & ‘s avonds hadden we de traditionele pizzaparty! Als ik er ben eten we namelijk altijd pizza ;) Zondag ochtend zijn we met zijn allen naar de Old Fort parade geweest, oaaah wat was het weer koud & wat was ik er weer niet goed op gekleed. Was wel heel leuk om mee te maken. Onze schoolband & alle clubjes die daar bij hoorden paradeerden verkleed door de stad heen. Na de parade was het dan eindelijk tijd voor trick or treat. Allemaal kindjes in de meest schattige outfits die langs de deuren gingen, en waaraan ik snoepjes mocht uitdelen ;)

Maandag de 31ste was het tijd voor mijn eerste basketball training, en wat was het….. verschrikkelijk!! Dat was echt iets van een keer en nooit weer. Het was zo ontzettend ingewikkeld. Het team had alles al jaren geoefend en ik had nog nooit een basketball aangeraakt. Na deze training had ik dus ook maar besloten om de team manager te worden, zodat ik wel deel uit maak van het team maar niet hoef te spelen! Geweldige oplossing =)

Het weekend daarna ben ik weer lekker op pad geweest met Megan. We gingen naar vrienden van hun toe waar we konden Mennen met hun pony’s. Heel leuk idée, maar die pony’s waren niet vooruit te branden echt verschrikkelijk ;) Ondanks dat toch een ontzettende lol gehad, ‘s avonds zijn we naar het school toneel stuk geweest, opzich wel leuk om te zien, maar dan merk je toch dat je engels nog niet helemaal perfect is. Die typische amerikaanse grapjes zijn dan toch lastig te snappen. Wat doe je dan? Nouja gewoon lachen wanneer iedereen lacht =)

Donderdag de 10e lieten we onze basketball foto’s maken. , de seniors mochten op de voorste rij in kleermakerszit zitten, en de rest van het team stond er achter. Allemaal hartstikke leuk todat je er achter komt dat je een gat in je broek hebt, tsjaaa geweldig. Maar gelukkig is het niet echt zichtbaar op de foto, nouja voor mij is het natuurlijk heel duidelijk te zien maar het is nog niemand anders op gevallen, hihi!

Vrijdag de 11e vroeg Luke me mee naar the Alexanders party, hartstikke gezellig feestje, heerlijk bij het kampvuur zitten, rijden op de quad, film kijken & natuurlijk spelen met vuur! jongens dachten dat het leuk was om over het vuur heen te springen & een soort van bommetjes maken! Was by the way wel leuk om naar te kijken ;)
Zaterdags ben ik met de Shock family naar een soort van vlooienmarkt geweest met allemaal paardenspullen, ‘sochtends gingen we eerst een heerlijk ontbijtbuffet doen, echt jammie! & natuurlijk weer veelste veel gegeten. Vlooienmarkt stelde helaas niet zo heel veel voor maar daarna zijn we nog naar een westernstore geweest en heb ik een cowboy hoed gekocht! Yeaah ;)

En deze week, week 47 hadden we dan eindelijk onze eerste KORTE vakantie! Het was namelijk tijd voor thanksgiving! We hoefden alleen maandag en dinsdag naar school, woensdag konden we voorbereidingen treffen voor thanksgiving en donderdag was het dan eindelijk zover. Er kwam allemaal familie op bezoek & we hadden een thanksgiving dinner. Ok laat ik jullie ff uit de droom helpen dat het “cut the turkey moment” helemaal niet zo speciaal is, toen ik boven kwam was de kalkoen namelijk al in stukken gesneden, jammer….

Black Friday, dit is de dag na thanksgiving dat alle winkels korting hebben. Iedereen had me vertelt hoe gestoord het zou zijn, viel heel erg mee. Was eigenlijk net zoals alle andere dagen. Wel een hele lange dag, shoppen van 8 tot 5 das echt teveel. Daarna nog een basketball game, de eerste game van het jaar. Dat was wel hartstikke gezellig!

Ben vandaag ook weer heerlijk met de paarden bezig geweest, had sophie meegenomen en ook zij had het geweldig naar d’r zin! ‘S avonds nodigden ze me uit voor het diner. Echt waar wat een geweldige familie! Heerlijk rond het kampvuur gezeten & hotdogs en marshmallows gegeten, jamjam!

Ik merk nu ik dit verhaal schrijf dat het allemaal helemaal geweldig klinkt hier, helaas is dat niet helemaal de waarheid, zit op dit moment namelijk met wat conlicten met mijn gastgezin, erg ingewikkeld allemaal. Heb al overwogen om naar een ander gezin te gaan! De edgars hadden we al gevraagd ;) helaas hadden zij het te druk om mij ook nog in huis te nemen. Jammerjammerjammer. Heb morgen een gesprek met mijn contactpersoon in de us, ben benieuwd hoe dat wordt, zie er namelijk best wel tegenop. Waar kies je voor? In dit gezin blijven, of naar een ander gezin toe en overnieuw beginnen……

En als allerlaatste wil ik de familie Kappe even bedanken. Echt super wat jullie allemaal voor mij doen. Jullie hebben geen idée hoe ik dat waardeer. Als ik die pakketjes van jullie zie dan smile ik van oor tot oor, en ren ik naar mijn kamer om het daar in alle rust uit te pakken en te bestuderen. Ik heb genoten van het sinterklaas gedicht dat jullie geschreven hadden, GEWELDIG!!!

Dankje voor het lezen van mijn verslag!


Liefs Anetta

  • 27 November 2011 - 08:13

    Mam :

    Hee lieve schat, een kort maar krachtige verslag van jou US avontuur, leuk!!!
    Zal zo rondje hondje doen en dan op naar de Aukes family, Rj en Dorien zorgen vandaag voor de veestapel. Heb net een halve baal hooi naar binnen gesleept voor er een wolkbreuk plaats vindt. It's real Dutch weather, windy and very very cloudy.
    Dikke tut en spreek je binnenkort.............. :)

  • 27 November 2011 - 09:31

    Marion:

    Hallo Anetta,

    Naar wat jij daar allemaal meemaakt, is het hier wel erg saai hoor. Het is zo jammer van je conflicten met je gastgezin. Denk vooral aan de leuke dingen die je doet, ik hoop voor je dat er een oplossing komt. We leven met je mee hoor.

    Liefe groetjes van Kees en Marion.


  • 27 November 2011 - 11:03

    Jill:

    Hey lief mooi wijffie,
    Leuk geschreven ;) jammer dat je je niet op je plekje voelt in t gezin.
    Sta voor jezelf, kom voor jezelf op, dan kom je er wel :)
    Veel kracht gewenst voor de gesprekken. Als je een beetje extra energy wil daarvoor, kan ik jou (ja, ook zo ver weg) een lekkere energy shower geven. Just let me know. En vooral nog veel plezier!! Dikke tut en knuffel, Xxx

  • 27 November 2011 - 13:20

    Annika Aukes:

    Hee Anetta! zo te lezen verveel je je daar niet in Amerika! Je ouders en zusje zijn hier vandaag en heb al wat verhalen van ze gehoord. Zullen we anders een keertje chatten? Voeg me maar even toe op facebook! Liefs Annika

  • 27 November 2011 - 13:59

    Fam. Kappe:

    Hallo Anette,

    Wat leuk om weer wat van je te horen. Hopelijk komt er snel een oplossing voor alles toestanden en kun je ergens terecht waar je je prettig voelt.
    De chocoladeletter heb je waarschijnlijk al achter de kiezen, maar we hadden verwacht dat het langer onderweg zou zijn, en dat het anders te laat aan zou komen.
    Hartsikke leuk dat je er zo van kunt genieten. Je hoort wel weer van ons.

    groetjes Jannes en Elma.

  • 27 November 2011 - 20:43

    Gea En Henk:

    Hoi Anetta,

    Wat een superleuke foto's. Geeft een goed beeld van de activiteiten die je allemaal onderneemt. Ik hoop dat de conflicten met jouw gastgezien zijn op te lossen. Zou toch erg jammer zijn als dat op een vervelende manier moet eindigen. Ik schrijf je dit vanuit een herfstachtig Wijster. Een lazy sunday afternoon.

    Liefs,
    Henk en Gea

  • 29 November 2011 - 03:05

    Anetta Arends:

    Nieuwste update:
    Heb vandaag een gesprek gehad met mijn hostfamily en mijn vertegenwoordigster. Ik moet voor kerstmis het huis uit! Dus nu maar op zoek naar een nieuw gastgezin! ;)


  • 29 November 2011 - 20:54

    Remmelt:

    Een heerlijke gezellige bende daar maar weer, ach joh, bekijk het zo, waar je ook terecht komt, het zal nooit zo erg worden als het momenteel is.

    Heb je nog wel zin om daar te blijven zitten in Amerika ? Kan me voorstellen dat je er op deze manier wel flauw van wordt, of toch maar naar de fam. Shock toe?

    Verder zit ik hier heerlijk rustig met een engelse dame in mijn eigen huiskamer. De 1 dag dat ik uit mijn werk kom, had ze 2 blikjes bier, anderhalve liter sinas, 400 gram paprika chips, 2 broodjes hamburger met ui en al en mijn kerrie voor op brood opgegeten... Weetje wat de reden was? Ze dacht dat het van iedereen was... Maar laat staan denk ik dan, waar laat je in vredesnaam in 1 middag zoveel voedsel haha .. Dus ja 's avonds gelijk maar weer boodschappen gedaan.

    Komt vast goed daar.
    Bob Marley - Don't worry, be happy.

  • 29 November 2011 - 22:14

    Lidia:

    Hey Anetta.

    Had je pa laatst gesproken en zei dat je er weer een nieuw verhaal op had staan, wilde natuurlijk direct s'avonds lezen, maar er komt wel eens wat tussen. ;-)
    Hij had me uitgelegd dat het echt heel makkelijk was om je op te zoeken via google, maar ik kijk gewoon via RJ z'n www, hoef ik maar op 1 knoppie te drukken en ook niet te zoeken, net zo handig.
    Als je bovenaan je verhaal begint te lezen ( ja, begint natuurlijk niet ergens in de midden) lijkt het allemaal heel gezellig.
    Jammer dat het niet helemaal zo gezellig is dan dat het lijkt, en dat je er voor de kerst uit moet!!!
    Hoop natuurlijk wel voor je dat je heeeeeeel snel een plekkie vindt waar je je echt op je gemak voelt.
    We wachten rustig af en als het zover is meld je dit vast aan je vaste lezersploeg.

    Hou je taai en denk aan jezelf!!!

    groetjes van de blommetjes

  • 30 November 2011 - 09:10

    Sijbrig:

    Hallo Anetta,

    Wat vervelend al dat gedoe met je hostfamily. Er komt vast snel een goed nieuw adres waar je je hopelijk meer thuis voelt. Jammer dat het bij Edgars niet gelukt.
    Probeer maar niet te veel aan het gedoe te denken en te genieten van alle mooie dingen en lieve mensen om je heen!

    Groetjes, Sijbrig

  • 30 November 2011 - 12:41

    Tante Ludy:

    Hallo Anetta
    Wat een toestanden.Maar je vindt vast wel een ander adres.Zie het maar als een nieuw avontuur.
    gr tante Ludy en oom Andries

  • 30 November 2011 - 20:23

    Jannes En Elma:

    Hallo Anetta,

    Hopelijk tref je het straks beter in een ander gezin!
    We hebben nog wat klaar liggen voor je, kan ik dat nog wel naar het huidige adres sturen van fam. Hotz?
    Ik heb eigenlijk geen idee, hoe lang de post onderweg is.
    Misschien kun je mij dit nog even laten weten?
    Het zou fijn zijn als je dit voor de kerstdagen ontvangt namelijk!

    Groetjes Jannes en Elma.

  • 07 December 2011 - 06:43

    Dorien:

    heey

    het is wel een beetje een late reactie maar beter laat dan nooit he heb je nu ook nog eens een keer wat te doen. vandaag naar het andere gastgezin als ik het goed gelezen heb op hyves?? heb je er een beetje zin in om te gaan? ik hoop dat je je nu een stuk beter gaat voelen maar dat komt wel goed denk ik ( ik weet het zeker ) hihihihi
    veel plezier daar en maak er wat van he

    xxx doortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fremont

Anetta

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 44694

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 01 Augustus 2015

Living The Canadian Dream

27 Augustus 2011 - 13 Juni 2012

highschool year USA

Landen bezocht: