Finally living the american dream? - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu Finally living the american dream? - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu

Finally living the american dream?

Door: anettaarends

Blijf op de hoogte en volg Anetta

26 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Fremont

Nee nog niet, maar het begint er wel steeds meer op te lijken. Ben nog steeds aan het herstellen van mijn ziek zijn & dat kan nog wel tot eind november duren. Nog maar een paar week te gaan dus =). Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het al weer 3 weken geleden is dat ik een blog heb geschreven, wat gaat de tijd toch snel.

Waar zal ik eens beginnen te vertellen, er is alweer zoveel gebeurd, gewoon teveel om op te noemen. Dus zal alleen de hoogte & misschien ook dieptepunten benoemen. Laten we eens beginnen met Halloween! Maandag is het zover, mijn eerste echte Halloween. & hier had ik me al lange tijd heel erg op verheugd. Ik dacht leuk, dan wordt het hele huis versierd, gaan we naar Halloween events toe, pompoenmarkten etc. Maar nee dat is er tot nu toe nog steeds niet van gekomen, dus dat is wel heel jammer… Maar vrijdagavond gaan Christie, Matt, Lauren en ik naar BG toe voor een Halloween party. Weken van te voren geweldige outfits gescoord, dus we zijn er helemaal klaar voor (aub geen commentaar op mijn prachtige kostuum) Laat jullie nog weten of het feestje de moeite waard was ;)

Ik weet trouwens ook niet meer wat ik jullie wel en niet vertelt heb, maar ik ga inmiddels weer hele dagen naar school & heb al het achterstallige huiswerk en de toetsen weer bijgewerkt. Sta nu gemiddelde op elk vak een A !!! Yeaaaah.

Het weekend van 15&16 oktober was superleuk. ’S Middags ben ik met Bill en Linda naar de farmersmarket geweest, was gewoon een klein marktje met wat halloween dingetjes, fruit & groenten, haarfrutsels etc. Maar de winkels die er om heen zaten waren bezig met een wedstrijd, namelijk wie de mooiste scarecrow kan maken. Zaten wel hele leuke resultaten bij. Op de foto’s hieronder kun je wel zien hoe ze er uitzagen!
Toen we weer terug waren hebben we samen een broodje gegeten en ben ik gauw bezig gegaan met het huiswerk want ’s avonds om 18:00 zou Luke alweer bij me op de stoep staan om me op te pikken, werd uiteindelijk een kwartiertje later, maar dat terzijde. We gingen naar Stephany’s feestje. & natuurlijk was ik daar eerst ontzettend zenuwachtig voor. Stephanie zit wel bij mij in de seniorclass, maar ik heb eigenlijk nooit les met mensen in mijn klas dus dit was DE gelegenheid om iedereen een beetje te leren kennen. Alle zenuwen waren helemaal voor niks want het was hartstikke gezellig. Heb mijn eigen angsten overwonnen door Just Dance te spelen op de Wii & gewoon een super avond gehad. Om 22:00 moest ik ook alweer weg, zou namelijk bij Megan gaan slapen. Eenmaal bij Megan hebben we een uurtje gekletst en toen was het tijd om naar bed toe te gaan. De volgende ochtend om 5:00 ging de wekker, veelte vroeg want ik had haast geen oog dicht gedaan. Gauw ontbijten, aankleden, mam bellen en op naar de stallen.

Eerst werden alle paarden gevoerd, uitgemest, water gegeven en toen was het tijd om Pete op de trailer te zetten. 5 minuten later waren we op weg naar mijn allereerste Amerikaanse horse show!! Natuurlijk had ik weer mijn best gedaan om er leuk uit te zien & ietsje minder aan het koude weer gedacht, dus het was weer koukleumen, echt waar het was ijskoud! Maar dat mocht de pret niet drukken, het was machtig mooi om dit allemaal mee te maken. De barrelrace, het western rijden, de slalom en nog veel meer, al die dingen die je haast niet in Nederland ziet. Na de show hebben we lekker een hapje gegeten bij de mensen waar Megan haar paard stalt. Echt waar, wat een super aardige mensen. Kreeg een rondleiding door het huis, ze gaf me een dingetje dat ze zelf gemaakt had, boden me aan om daar te komen rijden & vroegen me om gauw weer te komen en om hun niet te vergeten. Super ;)
Vrijdag 21 oktober had Luke me uitgenodigd om bij hem te komen dineren, want oma was er! & geloof het of niet, ook zei noemen oma, oma! Ze komt namelijk uit Nederland. Dat was toch wel heel apart om weer Nederlands te praten in een Engelse omgeving, ik raakte helemaal de kluts kwijt, als zij me iets vroeg in het Nederlands dan antwoordde ik in het Engels of andersom. Maar het was ontzettend leuk bij de familie Edgar. Dit is gewoon een voorbeeld familie!! Ik kwam binnen, Lily gaf me direct een knuffel, oma startte het Nederlandse gesprek, Liam trok aan mijn vinger; want ik moest mee puzzels maken & met de trekkers spelen, gewoon niet te omschrijven hoe leuk dat is. Ze willen me ook van alles laten zien hier. Straks een keer mee naar de ijshockey, schaatsen van het winter, naar een park toe & een keertje bowlen. Al met al geweldig! Dat mis ik heel erg bij mijn gastgezin, we doen eigenlijk helemaal niks, zitten eigenlijk altijd thuis. Maar ik zal deze week naar de pompoenen markt of ze het nou willen of niet =)

Ik heb me trouwens ook opgegeven voor het basketbal seizoen. Heb zondag een keer geprobeerd. Nouja het komt er op neer dat er nog veel geoefend moet worden, maar het is een superleuk team. Ze zijn hartstikke aardig en willen me overal wel bij helpen. Dit moet gewoon goed komen!

Nu zal ik dan toch maar stoppen met mijn blog, want het wordt weer veelte lang. Zal de volgende keer weer iets eerder van me laten horen, dan kan ik de verhaaltjes wat korter houden & toch alles vertellen ;)


& een link voor de horse show foto's
https://picasaweb.google.com/102734844661850667803/HorseShow?authkey=Gv1sRgCOOOsdjg6vv3BQ#

Liefs Anetta

  • 26 Oktober 2011 - 06:05

    Gerrit:

    hey Anetta, mooi dat je er weer bent !

  • 26 Oktober 2011 - 06:09

    Marion:

    Zit hier al vroeg in de morgen je verhaal te lezen, ga zo namelijk een paar dagen naar Enschede. Eerst maar even reageren dacht ik, daar heb ik geen internetverbinding. Hartstikke goed dat je vanalles gaat doen, laat je gastgezin maar op de bank zitten. Toch logisch dat je zoveel mogelijk mee wil maken daar. Het is fijn dat je er zoveel lieve mensen ontmoet, daar heb je tenminste iets aan. Leuke foto`s hoor.

    Groetjes, Marion.

  • 26 Oktober 2011 - 07:44

    Femke:

    Lieve Anetta wat heb je er weer een LEUK verhaal van gemaakt. Het is ook fijn om te lezen dat het beter gaat en dat je iemand gevonden hebt om lekker mee op te trekken (Megan)..... word lekker goede vriendinnen met haar. En vertel haar maar even hoe een lief zusje ik ben :3

    Trouwens de foto van jou en Louie (Ik weet niet zeker of ik het goed spel) vind ik echt super... Hoe kun je hem nou niet AWESOME vinden?! Ik zij net tegen mama ''Haha, het lijkt net of Anetta die hond wil wurgen''.... Toen moest ze heel hard lachen... Maar ik snap wel dat je hem gewoon een knuffel geeft hoor ;-)

    En zit er ook iemand in dat pandaberen costuum :I? Zojaa... ''Wie??????"

    De foto's met de paarden zijn ook leuk, je ziet echt dat je hellemaal straalt op de foto's... :)

    Je verhaaltje was weer leuk en ik hoop HEEL SNEL weer van je te horen :-)

  • 26 Oktober 2011 - 09:12

    Mama:

    Hey Famke, je hebt weer flink je best gedaan gisteravond. Leuk, ik mis nog wel een detail....... Dat jij op jou first real American horse show als special guest, from the Netherlands, in het zonnetje werd gezet. Haha, dat wou jij je vaste lezers toch niet onthouden ;)
    Dag lieve meid, dikke tut!!!

  • 26 Oktober 2011 - 17:44

    Danielle:

    Ik heb vandaag eens voor het eerst op je site gekeken maar het ziet er wel super vet daar uit in amerika :) Ik word er bijna jaloers van ;p alleen wel zonde dat je dan ziek bent geweest. maargoed is het daar ook zo zwoegen op school? En is het in amerika ook echt heel anders als in nederland. Veel plezier nog :)

  • 26 Oktober 2011 - 19:48

    Anita:

    Eindelijk weer een verhaaltje van Anetta :P
    Ik had al paar keer gekeken maar niets, maar maakt niet uit hoor. Vind het leuk om te lezen dat je het erg na je zin hebt daar, zoals ook te zien op de foto's...

    Maar ik wacht je volgende verhaaltje wel weer af;) Enne veel plezier dan en laat die gast ouders maar mooi saai zijn, je vermaakt je wel met die anderen zie ik zo...

    Liefss Anita

  • 28 Oktober 2011 - 15:13

    Henk En Gea:

    Leuk Anetta, jouw laatste story.
    Fijn dat je je draai lijkt te vinden.
    Ik moet zo naar de tandarts, dus ik heb geen tijd om uitgebreid te schrijven.
    Zie al weer uit naar je volgende blog.

    Groetjes van Gea


  • 29 Oktober 2011 - 18:15

    Hilda Schonewille:

    Hoi Anetta,
    Het gaat allemaal erg goed met jou hoor ik, mooie verhalen, leuk dat je het zo naar de zin hebt, hoor van je moeder dat je erg gewild bent bij de boys, en dat je er nog slanker uit wil zien of dat je al bent, meid je ziet er super uit, maar voor het geval dat je, je nog meer gaat vervelen bij je gastouders hier een paar buikspier oefeningen, ook meteen voor je moeder die nu natuurlijk mee gaat lezen, plat op de grond gaan liggen, knieen gebogen,
    armen gestrekt naar boven en met je
    armen naar de mooie hemel reiken, kan je beginnen met 10 herh en langzaam aan opvoeren naar zoveel dat je kunt, maak er geen potje van he, kan je hetzelfde doen met gestrekte benen en korte bewegingen naar voren, heel zwaar, maar je buik wil ook wat, linkerbeen plat en rechterbeen gebogen, dan met je linkerelleboog naar je rechterknie, probeer je knie te raken, geld natuurlijk ook voor de andere kant. Maar je kan beginnen met op je rug liggen met gebogen houding, beide handen in je nek, en telkens een eindje omhoog komen, begin daar maar mee, mocht je daar niet genoeg aan hebben volgen alle andere, en gewoon wat afwisselen met de oefeningen, mij de volgende keer niet laten schrikken wanneer je in bikini op de foto's staat, heel veel buikspier plezier, en tot de volgende keer, geniet van alles daar.
    Lieve groetjes Hilda

  • 03 November 2011 - 07:13

    Nancy:

    Hé Anetje, blij om te horen dat het de goede kant op gaat. Alles heeft z'n tijd nodig, maar ja willen we allemaal niet sneller dan kan. Zo te lezen heb ben je jezelf er aardig aan "het tussen werken" in de goede zin van het woord. Leuk dat het andere gezin je ook mee op sleeptouw neemt. Misschien een aanleiding voor je "eigen gezin" om ook meer te gaan doen. Wie weet meid. Geniet maar lekker van alle leuke dingen die op je pad gaan komen. De tijd die er nu aan komt kerst, moet vast ook iets bijzonders zijn. Of misschien leven wij inderdaad wel in the american dream.(wat zong Marco Borsato ook alweer? of ken je die niet meer?) hahaha. Meid hou je taai en tot mails!!! Hele dikke kus van ons (ook van de mannen) Nog bedankt voor je mailtje voor tim's verjaardag. Volgende week gaan we een feestje vieren met z'n vriendjes. We gaan klimmen op een klimwand, cakejes versieren en frietjes eten. Druk programma. :-)

  • 07 November 2011 - 19:55

    Hendrik:

    Beste meid , ik zie en hoor van mama dat je super druk bent met van alles en nog wat Gelukkig heb je je passie ook daar gevonden , heerlijk pardrijden Doe svp wel een beetje voorzichtig . Als ik de fotos zie dan gaat het er echt wild west aan toe Over Halloween heb ik je nog niet zoveel gehoord . Hoe heb je het daar beleefd ? Thuis hebben we onder de waslijn nu alles met oude stenen vanaf de WOK verhard Mama hoeft dus niet meer overhet hekje door het gras om de was op te hangen Er is een soort pleintje gemaakt van 4 bij 10 meter . Straks mooi voor de nieuwe pup . Wanner krijg ik van jou een mooie hondenaam doorgespeeld ? Je weet dat ik Tessa prachtig vindt maar dat valt niet zo in goede aarde thuis . De haan en kippen die we gekregen hebben doen het opperbest. De haan begint al te kraaien alhoewel het soms lijkt dat ie vermoord wordt Deze week ga ik mijn passie bedrijven en samen met Goelema en Mellens naar de bossen van oostduitsalnd Hopenlijk kunenn we daar het varkentje even wassen . van mama begrijp ik dat je vandaag geen ciontact kon maken omdat je het te druk met etentjes hebt Fijn dat jeje zelf zo vermaakt en niet afhankelijk bent van een gastgezin
    stuur je erik nog even een berichtje , hij was 6 november jarig
    groeten Hendrik

  • 09 November 2011 - 09:06

    Janita:

    Hoi Anetta, wat een leuke positieve verhalen !! fijn om te lezen.
    Ik hoop dat het zo door gaat en ook dat je straks kan terug kijken op een fantastische ervaring

  • 10 November 2011 - 21:08

    Anja En Nathalie:


    Hallo Anetta

    Wat fijn om te lezen dat het weer wat beter gaat met je en dat je je draai begint te vinden in het verre Amerika.
    Morgen ga ik naar je moeder om we wat te verfraaien en afgelopen zaterdag zijn we met zijn tweetjes op stap geweest,was hartstikke leuk.
    Nathalie laat ook groetjes doen en ze vindt het een geweldige prestaie van je dat je dit allemaal onderneemt
    Zij was vorig jaar voor een paar maandjes naar malta,en heeft daar ook en toffe tijd gehad.
    Meid geniet ervan en pas goed op jezelf,we houden je blogs in de gaten ,heel leuk om te lezen allemaal

    Liefs van anja en Nathalie.

  • 11 November 2011 - 12:15

    Tante Ludy:

    Hallo Anetta
    Even een berichtje uit Augustinusga.
    Fijn dat het allemaal wat beter gaat en je het nu wel naar het zin hebt.
    We kijken uit naar hoe het verder gaat
    gr tante Ludy en oom Andries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fremont

Anetta

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 760
Totaal aantal bezoekers 44691

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 01 Augustus 2015

Living The Canadian Dream

27 Augustus 2011 - 13 Juni 2012

highschool year USA

Landen bezocht: