The best year of your life !!! - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu The best year of your life !!! - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu

The best year of your life !!!

Door: anettaarends

Blijf op de hoogte en volg Anetta

24 September 2011 | Verenigde Staten, Fremont

Het "gezegde" in de titel dat was hetgeen wat de mensen van de organisatie mij beloofd hadden toen ik de keus had gemaakt om naar Amerika te gaan. Maar helaas loopt het voor mij allemaal net ietsje anders. De reden dat ik vorige week ook geen verslag heb geschreven is omdat ik ziek was. Helaas voor mij zag ik er niet ziek uit en stuurden mijn gastouders mij gewoon naar school toe, ze konden me toch niet nog langer thuis houden? Dus ik de hele week met tegenzin naar school, kon nog steeds 's nachts niet slapen, had ontzettend veel hoofdpijn en last van mijn rug. De gymleraar die vond het ook maar belachelijk dat ik niet mee wou doen aan zijn lessen, en het enige wat hij te melden had toen ik zei dat ik vandaag niet mee ging doen was dat ik me wel moest realiseren dat dit één keer was tot de maand oktober anders zou het mijn cijfer beïnvloeden. En het enige wat ik op dat moment dacht was verrek toch man. De volgende dag was het natuurlijk hetzelfde verhaal met de gymles, maar dit keer had ik me er op voorbereid, Lynda had namelijk een briefje voor me geschreven, dat ik echt ziek was. Toen meneer mij zag zei die meteen: zo dus je doet alweer niet mee? Ik zei nee ik doe inderdaad alweer niet mee, maar ik heb wel een briefje bij me. En ineens veranderde alles, hij had begrip voor me en snapte alles wel. Mannen……. De laatste dagen van de week ook maar geprobeerd door te komen wat eigenlijk niet te doen was. Toen op vrijdag eindelijk naar de dokter toe voor controle. Die stuurde me door naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Dat hebben we dus op zondag gedaan & dat bleek niet helemaal goed te zijn. Dr Edgar vond het dan ook nodig om me op te nemen in het ziekenhuis, hij heeft me zelfs persoonlijk naar het ziekenhuis gebracht :) In het ziekenhuis heb ik nog wel 5x keer bloed moeten laten prikken & ze hebben me ook meteen aan het infuus gelegd. Bleek dat ik uitgedroogd was (wat ik eigenlijk nog steeds niet kan geloven) Ze hebben ook allemaal verschillende testen met me gedaan, moest door de MRI scan om mijn onderrug te laten controleren, ze hebben al mijn botten op de foto gezet enz. Na heel veel onderzoeken hadden ze me vertelt dat het om een infectie ging die in eerste instantie in mijn longen zat, maar bij mij zat het al in mijn bloed en dus in mijn hele lichaam. Later bleek dat ik 2 verschillende soorten bacteriën in mijn lichaam heb die ervoor zorgen dat ik me zo voel. En die wilden ze bestrijden met antibiotica en niet zo zuinig ook, werd meteen aan drie soorten antibiotica gezet. Nu moet het wel beter worden toch?! Vandaag 24-9 na 3 nachten ziekenhuis had dokter Edgar besloten dat ik wel naar huis toe zou kunnen. Dit had hij dus ook doorgegeven aan de verpleegster, zij had het infuus er al uitgehaald en ik was klaar om naar huis toe te gaan. Maar toen belde dokter Edgar terug, hij had met zijn collega gepraat en die vond het verstandiger om mij in het ziekenhuis te houden zodat ik de antibiotica binnen zou krijgen via het infuus. Dus toen mocht ze het infuus er weer opnieuw in doen, jeeeeej!! Nou ja ik blijf in ieder geval nog tot maandag in het ziekenhuis liggen en daarna zien we wel verder hoe het komt.

Liefs

  • 24 September 2011 - 16:23

    Jannes En Elma:

    Meid wat een pech en een ellende.
    Wat zul je je ongelukkig hebben gevoeld, dat ze je niet serieus hebben genomen met de klachten die je had.
    Hopelijk knap je snel weer op, en voel je je weer beter.
    Op deze manier is het geen pretje, en daarom wensen we je heel veel sterkte en beterschap toe!
    Echt het allerbeste toegewenst, en we vinden het heel leuk om je verhalen te lezen op deze manier.

    Hartelijke groeten van Jannes en Elma Kappe.

  • 24 September 2011 - 16:24

    Henk En Gea:

    Hoi Anetta,

    We blijven via jouw moeder op de hoogte houden van jouw ziekenhuisperikelen. Wat een toestand! Mischien dat je dit al langere tijd 'onder de leden' had en dat het er nu, onder invloed van de jetlag, de stress etc. uit komt. Wellicht is het toch wel goed dat ze je nog een paar daagjes in het ziekenhuis houden, ter controle. We hopen dat je je na het weekend weer een stuk beter voelt en laat die gymleraar zelf maar rondjes lopen. Het moet nu ook voor hem wel duidelijk zijn dat er echt iets aan de hand is. Keep your mind cool! Laat snel weer wat van je horen en wordt gauw weer beter.

    Een knuffel van Henk en Gea

  • 24 September 2011 - 20:39

    Mam:

    Lang leve Dr Edgar, ben nog steeds benieuwd wat hij van ons gesprek vond..... haha. Die overbezorgde moeder die haar dochter maar aan het gezonde eten wil hebben, haar schone voedingssupplementen wil laten gebruiken en haar intestines, die zo grondig worden gereinigd door antibiotic, een oppepper wil laten geven met pro biotics. Ik zal vanuit Pesse op zoek naar een reform-shop in Fremont......
    dikke tut foar myn famke!!!

  • 25 September 2011 - 16:00

    Lidia:

    Heb ik net een verhaaltje getypt, druk ik op versturen,..... verkeerde knoppie,
    shit,.... alles kwijt, dan maar opnieuw,
    want hier aan deze kant vinden wij het erg leuk om je berichten te lezen,maar ik geloof ook zeker dat ook jij het leuk vindt om reacties op jouw verhalen te lezen!

    Hoop dat je je ondertussen weer wat beter voelt, had van je ma en je grote broer;) al begrepen dat het niet zo lekker met je ging.
    Hopen dat de antibiotica goed aanslaat en dat je morgen uit ziekenhuis weer vrolijk uithuppelt.
    Heel veel beterschap vanaf deze kant!

    groetjes Lidia

  • 25 September 2011 - 18:51

    Rene:

    heey meid

    wat een vervelend gebeuren daar allemaal hopelijk voel je je snel weer een stukje beter en gaat alles weer zo als je graag wilt
    want zo is er niet leuk om zo ver van iedereen weg te zitten
    maar we gaan er vanuit dat alles snel beter word
    groetjes rene

  • 26 September 2011 - 14:18

    Femke Arends:

    Hé meis,

    Ik hoop dat het snel beter gaat ik weet niet wat ik moet zeggen.. sorry :x

    Sterkte meis!

  • 27 September 2011 - 06:27

    RJ:

    Hee zus, het komt goed met jou!!!

  • 27 September 2011 - 10:53

    Tante Ludy:

    Wat een toestand!Gelukkig voel je al weer zo goed dat je kunt schrijven.We volgen je stukjes blijven zo een beetje op de hoogte.Nu nog maar even doorzetten.Misschien ben je al uit het ziekenhuis als je dit leest.Sterkte !
    gr tante Ludy en oom Andries

  • 02 Oktober 2011 - 09:53

    Fim:

    Die Amerikanen ook hè, kun je beter Canadezen hebben haha.:D

    Hé maar komt goed hoor! Ik heb je al zo'n 3x gesmst, maar blijkbaar heb je ander nummer? Kreeg gister namelijk een smsje van Fem dat je een ander nummer hebt. Die moet ik dan maar even snel hebben, haha.:D

    Oja, onze topper is L2 startgerechtig & heeft over 2 weken dr eerste L parcoursen gesprongen.:D

    Ik lees hier boven trouwens dat het daar 35 graden is?! Is dat serieus?! Wij denken dat het hier warm is, haha net 25 graden ofzo? Het bevalt me iig prima, lekker in kort broekje & hempje.

    Nou dit was tha preek voor today, spreek je snel!

    Dikketuuut!

  • 04 Oktober 2011 - 07:03

    Sijbrig:

    Ha Anetta,

    Hopelijk ben je inmiddels weer bij je hostfamily. Wat een narigheid allemaal en dan zonder familie helemaal alleen aan de andere kant van de wereld.
    Na deze start kan het jaar alleen maar beter worden moet je maar denken.
    Sterkte!

    Groetjes, Sijbrig

  • 05 Oktober 2011 - 11:08

    Ge Receptie:

    Dag Anetta, nou je beleeft wel wat zeg! Ik had je moeder nog gesproken, die vertelde me het hele verhaal en ik schrok best want een infectie/bacterie is niet niks! Dus de docenten in VN zijn ook niet zo aardig totdat je er bijna bij neervalt? Ik hoop dat je ook nog leuke momenten meemaakt en volg je op deze site. Btw: kun je daar paardrijden of staat dat allemaal op een laag pitje nu? Vriendelijke groet van Ge Groene Driehoek weet je nog wel?

  • 06 Oktober 2011 - 02:17

    Anetta Arends:

    Heeee !! Tuurlijk weet ik dat nog, zal jou nooit vergeten :D haha jaa er moet heel wat gebeuren voordat ze medelijden hebben. De eerste weken geloofden ze ook niet dat ik ziek was. Dus dat was best moeilijk!! Uhm wat het paardrijden betreft, ik heb wat adresjes gevonden waar ik zou kunnen rijden, dus wanneer ik me weer helemaal goed voel zal ik dat ook zeker doen! Mam heeft al mijn rijspullen opgestuurd dus dat moet helemaal goed komen! Kun je het nog een beetje volhouden op de groene driehoek? ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fremont

Anetta

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 44693

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 01 Augustus 2015

Living The Canadian Dream

27 Augustus 2011 - 13 Juni 2012

highschool year USA

Landen bezocht: