Wat een weekje - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu Wat een weekje - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu

Wat een weekje

Door: anettaarends

Blijf op de hoogte en volg Anetta

11 September 2011 | Verenigde Staten, Fremont

Tis nu alweer een week geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven. Wat gaat de tijd toch snel, heb nog niet het idee dat gisteren alweer 2 weken geleden was dat ik afscheid moest nemen van alles wat mij lief was. De laatste bezoekjes aan familie, de Giliampjes die de dag voor vertrek nog even langs kwamen om mij heel veel succes te wensen & natuurlijk de erge zaterdag dat het allemaal werkelijkheid werd, het afscheid nemen van de mensen, dieren & dingen die het dichtst bij je staan. Met deze inleiding wil ik eigenlijk zeggen hoe geweldig ik het vind dat al deze personen zo geïnteresseerd zijn in de dingen die ik voel, doe & denk ook al ben ik aan de andere kant van de wereld. Het is gewoon helemaal super hoeveel lieve berichtjes ik krijg, hoe iedereen mij probeert te steunen & dat zelfs de mensen die nog niet helemaal thuis zijn in de computerwereld ook de moeite nemen om even een berichtje te sturen, hè Bep ;) Ook vind ik het geweldig dat sommigen van jullie mij kaartjes sturen, jullie moesten eens weten hoe ik dat waardeer. Als ik dan uit school kom en er ligt een envelop op tafel met daarop: Hotz family t.a.v Anetta Arends, dan begin ik al te glunderen, echt super =) Met veel plezier lees ik dan het kaartje & kan ik er weer een poosje tegen aan! And last but not least natuurlijk mam! :D Zij houdt me op de hoogte van wat er thuis gebeurd, alles wordt vastgelegd op de foto & die worden op het web gepubliceerd zodat ik er een beetje beeld bij heb wat bijvoorbeeld de vorderingen zijn van het dak, hoe onze nieuwe kippetjes eruit zien, de trekkertourtocht door pesse en ga zo maar door, echt mam super!

Nou vragen jullie je vast allemaal af hoe zou ze het deze week gehad hebben? Ik heb deze week op zich best redelijke dagen gehad, het extra dagje vrij (Labor day) was heerlijk. Ik was het dan ook hard nodig, moest namelijk al het achterstallige huiswerk van de eerste week (toen ik nog lekker in nederland zat) inhalen omdat ik woensdag 2 grote toetsen had, van algebra en geschiedenis. En dat het grote toetsen zouden zijn dat werd je wel 10x duidelijk gemaakt. Ik het hele weekend dus keihard aan het blokken want ik wil gewoon goed scoren, ook al telt dit jaar nergens voor mee. Voor de dinsdag geld het zelfde verhaal, uit school direct weer in de boeken om die stugge geschiedenis maar in mijn hoofd proberen te krijgen, het is namelijk meer dan 3 jaar geleden dat ik voor het laatst geschiedenis heb gehad. Probeer dat dan maar in een weekend bij te spijkeren, pff! Woensdag was het dan zover, de dag van de GROTE toetsen, nou echt waar dat grote kunnen ze wel veranderen in kleine. Algebra was wel op een normaal niveau, maar geschiedenis dat was echt een giller! ¾ van de toets bestond uit meerkeuze en invuloefeningen. Degenen die gewoon bij elke les aanwezig zijn geweest en de stof een beetje bestudeerd hebben die kunnen makkelijk een A+ halen! De laatste opdracht was ook onvoorstelbaar. Je had 2 landkaartjes van europa, 1 van voor de eerste wereld oorlog en een van erna. Alle landjes stonden er met grote letter op aangegeven. De eerste vraag welk land ontstond er ten oosten van Duitsland na de eerste wereld oorlog? Dan denk je toch dat zelfs de grootste dombo dat zou weten? Ik keek eens om me heen en zag toch een paar antwoorden staan die helemaal nergens opsloegen. Echt apart! Nouja het niveau is hier in ieder geval een heel stuk lager!

Die middag gingen we ook bij een vrouwtje langs die een aantal paarden op stal had staan, waar ik eventueel wel een paar keer in de week op zou mogen rijden. We kwamen daar aan in de stromende regen en ontmoetten daar Wanita. Toen ik haar zag, schrok ik! Haar ogen waren helemaal lichtblauw gekleurd, ze keek je niet echt aan en was blind aan één oog. Toen vertelde ze dat ze dit had gekregen door een ongeluk veroorzaakt door een of andere dronkaard. Echt zo sneu. Ze was blij dat ze nog leefde na 4 oogoperaties. Maar na een paar minuten was het ‘enge’ oordeel snel verdwenen, het was zo’n superaardig mens. Ze liet alles zien, vertelde alles & zei dat ik ook wel eens mee mocht naar shows als ik dat wou. We hadden afgesproken dat ik op vrijdag weer zou komen om te rijden.

Donderdag was ik afgesproken dat ik naar Megan zou gaan om haar paard te bekijken, maar helaas sinds woensdag avond was ik hartstikke ziek (misschien door Lynda’s kip noedel soep?) even voor de duidelijkheid dat was niet te eten. Maar goed deze week dus in totaal maar 2 dagen naar school geweest en de donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag wel 100.000 keer naar de wc gerend. Wat verschrikkelijk. Dus deze dagen is er ook niet veel spannends gebeurd. Het slapen gaat ook nog niet perfect, donderdag avond van 24:00 tot het opstaan wakker gelegen, dus dat was echt heel vervelend, gelukkig mocht ik nog een dagje thuis blijven. Ben nu trouwens nog niet helemaal beter, maar het is al veel minder erg dan de donderdag. Morgen waarschijnlijk weer naar school als ik me goed voel en dan zien we wel hoe het komt. Zit er over na te denken om mee te doen aan de Cross Country, dan leg je een parcours af van een kleine 5 kilometer en dan moet je gewoon een goeie tijd neer zetten, ik dacht dat is ook een goeie kans om nieuwe mensen te ontmoeten. Lynda en Bill vonden het ook wel een heel goed idee. Praat je er later over met Christie en haar vrienden, zeggen ze dat zij het verschrikkelijk vonden en dat er dit jaar maar één meisje in het team zit, tsjaaa! ;p Nouja Lynda zou ff informeren bij de coach of ik er eventueel nog aan mee zou kunnen doen. Jullie horen nog wat het wordt ;)

Heb trouwens deze week ook mijn eerste echte eekhoorn op de foto gezet, het was echt hilarisch. Die eekhoorn klom in de boom en ik liep er met mijn camera om heen & zo bleven we maar rondjes lopen, maar uiteindelijk gaf die eekhoorn me toch een paar mooie professionele poses, die heb ik gauw vastgelegd ;)

foto's kun je op deze site vinden:

https://picasaweb.google.com/102734844661850667803/America?authkey=Gv1sRgCI2lh9OMnfqUgwE#

Liefs Anetta

  • 11 September 2011 - 21:00

    G:

    idd

  • 11 September 2011 - 21:12

    Anetta Arends:

    ;)

  • 12 September 2011 - 08:49

    Fimmert & Krissert:

    jij schrijft ook altijd van die echt leuke stukjes he! :) vind dit superleuk om te lezen, vooral zo doorgaan, want dit is dus veel beter dan wiskunde maken. ik zou opzich ook wel daarheen willen, zo te lezen is het gemakkelijker dan hierzo.;p
    ik vertel Kris ook wel es dat jij in Amerika zit enzo, hebben we even een praatje no. vind ze volgens mij ook wel leuk om te horen, zit ze mooi op een plukkie hooi te kauwen haha.
    ik zie nu trouwens ook dat het daar 33 graden is, nou volgens mij is het hier 20 graden kouder. het regent, waait en is koud. en wie mag straks fietsen? ; justúm, fim met een hele lading boeken die geen zin heeft in school. maar ik zal maar weer es ophouden met dit praatje. hé meid succes vandaag & hoop je snel weer te spreken!
    tut Fim & lebber Kris

  • 12 September 2011 - 09:39

    Mam:

    Hee meisie,
    Idd, haha ;), je hebt het erg leuk verwoord allemaal. Je geen zorgen maken of het leuk genoeg is, het is leuk!!! Hoop dat jij je bij het opstaan beter voelt, op school om de haverklap naar het toilet rennen lijkt me geen optie………. Super dat Lynda een adresje heeft geregeld waar jij het een en ander met paarden mag gaan doen. Mee gaan naar een wedstrijd lijkt me ook een geweldige kans, het zal er vast anders aan toe gaan dan hier bij ons. Tot op skype mooie meid, dikke tut!

  • 12 September 2011 - 17:18

    Femke:

    Geniaal hoe je alles omschrijft met de soep en de eekhoorns. En dat je 100.00 keer naar de wc moet :D..

    Meid nu maar hopen dat je aan de noedels en het bed gaan wennen en het gaat daar fantastisch worden :D

    Ik hou van je en wens je super veel plezier deze week.. -XxX- Je zusje (l)

  • 12 September 2011 - 20:39

    Gea En Henk:

    Hoi Anetta,

    Wat weer een superleuk verhaal. Is het niet wat om dit als je terug bent in boekvorm uit te brengen? (The american dream) Er gaat anders een schrijfster aan jou verloren. Te gek dat je misschien ook 'iets met paarden kunt doen'. Rodeo rijden lijkt me niet iets voor jou maar lekker in een sukkeldrafje over de prairie? Ben benieuwd naar je volgende ervaringen. Leuke foto's heb je trouwens geplaatst.
    Geniet van het lekkere weer. Het is hier hopeloos. Wind en regen. Bah. En dat duurt nu al drie maanden.
    Groetjes en tot de volgende keer.

    Liefs,
    Henk en Gea

  • 13 September 2011 - 06:59

    Kees En Marion:

    Hoy Anetta,

    Wat een leuke verhalen allemaal, en wat fijn dat het goed gaat, zou heel leuk zijn als je mee zou kunnen doen aan de Cross Country.

    Groetjes van Kees en Marion.

  • 13 September 2011 - 07:43

    Helga Aukes:

    Hoi Anetta

    Volgens mij begin je het daar zo langzamerhand hartstikke leuk te vinden... Wat goed van je dat je hebt doorgezet! En wat een ervaringen doe je op. Is de Hotz family een beetje lief voor je?
    Hier gaat alles zijn saaie gangetje. Allemaal mensen met al een herfstdepressie, omdat het weer zo lekker 'zomers' is. Herman had een grote wond aan zijn scheenbeen en heeft er nu een zware bacteriële infectie bij. Hij mag niet lopen, autorijden etc. en ik speel het dartele verpleegstertje. (nou, moet niet te lang duren...)
    Ik zal weer eens aan het werk, want de schoorsteen moet ook roken.

    Heel veel plezier daar. Geniet ervan!

    Groetjes,
    Helga, Herman, Annika, Krista en Jacques

  • 13 September 2011 - 09:25

    Herman Aukes :

    Hoi Anetta,
    Ik had van jou moeder begrepen dat je een eigen site hebt. Toch nieuwsgierig hoe het jou daar aan de andere kant van de plas vergaat. Als ik jou verslag zo lees begint the American way off life al een beetje te wennen. Ik dacht altijddat het niveau van die high schools zo hoog waren. Het moet jou natuurlijk niet te gemakkelijk gemaakt worden op school. Anders wordt het een vakantie jaar ipv een studiejaar. Maar goed maakt niet uit. Hee Anetta veel succes en plezier in America en maak er wat moois van. Groet, Herman en the family

  • 13 September 2011 - 09:44

    Cristina Andre:

    Hoi Hoi Anetta!!
    het is echt leuk om je verhalen te lezen! je schrijf ze echt leuk! je kan wel een boek van maken!!
    hoop dat je z.s.m. beter voelt en meer kan gaan genieten van zo'n ervaring!!
    leuk dat je daar ook kan ga rijden en de cross Country.. helemaal tof!! groetjes Cristina en Andre

  • 13 September 2011 - 12:13

    Tante Ludy:

    Hallo Anetta.Zo te horen is het allemaal niet meer zo erg als in het begin.Fijn dat je nu ook weer wat met paarden kunt doen.Gelukkig vielen de teotsen mee op school.Dan lijkt het toch niet zo hopeloos als het eerst leek.Begin je ook al wat te wennen aan je klasgenoten?
    Nu ik blijf je volgen en ben benieuwd naar het vervolg.
    Gr tante Ludy

  • 14 September 2011 - 17:00

    Tienert:

    hahaha, fimmert en krissert! moest ik even om lachen,

    hee wat een leuke stukjes hier! ik volg je al helemaal! Ik hoop dat je het naar je zin hebt daar in Amerika, en ik wens je ontzettend veel succes met alles, en natuurlijk op school!

    dikketut.

  • 20 September 2011 - 09:23

    Nancy:

    Hey Anetje,
    Hoe is het daar over zee? De spetterpoep al weer te boven? Kunnen ze echt zo slecht koken daar of heb jij een zwak maagje? Ik heb je foto's nog eens even goed bekeken, maar het ziet er daar erg leuk uit. Is al dat groen hun tuin of een park in de buurt. Hier gaat alles z'n gangetje. Binnenkort gaan we een rondje Friesland en Drenthe doen. Eens kijken hoe je familie zich er door heen slaat zo zonder jou.
    Wat betreft de toetsen, dat kan ik me nog wel herinneren van Italië. Dat was eigenlijk een uitwisselingsproject tussen Amerikanen en Italianen, maar als er plaatsen over waren mochten die worden opgevuld door andere nationaliteiten. De toetsten stelden ook niet echt veel voor, maar had je dan die americano's nou joh die konden daar een drama van maken. Ach je kunt je er vast wel iets bij voorstellen. Met een flinke korrel zout nemen. Maar dat is jou met je Drentse nuchterheid wel toevertrouwd. Voor nu hou je taai, geniet, we spreken elkaar later wel weer. Hele dikke x van ons.

  • 23 September 2011 - 09:42

    Diny:

    Goed op te zien dat het al wat begint te wennen en dat je host family je goed opvangt. Jammer van het koken of valt het wel mee. Krijg je thuis ook van die grote porties of is dat alleen in restaurants ed. Een small soda is bij ons een medium.
    Groetjes
    Diny

  • 25 September 2011 - 12:35

    Debora :D:

    Hee <3

    Wat heb je allemaal leuke stukjes geschreven. Echt super leuk om te lezen ! Fijn dat je het daar leuk vind!

    Tutt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fremont

Anetta

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 44687

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 01 Augustus 2015

Living The Canadian Dream

27 Augustus 2011 - 13 Juni 2012

highschool year USA

Landen bezocht: