Grandma's party - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu Grandma's party - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu

Grandma's party

Door: anettaarends

Blijf op de hoogte en volg Anetta

05 September 2011 | Verenigde Staten, Fremont

Speciaal voor jou, ja mam, voor jou schrijf ik dit stukje nu, zodat jij morgenochtend, wanneer ik lekker op bed lig, kunt lezen hoe mijn dag was! (& natuurlijk ook voor alle anderen) ;)
Uhm waar moet ik beginnen? Het is nu alweer een week geleden dat ik op schiphol stond en de grote stap maakte om naar de USA te gaan. En hoe is die tijd me bevallen? Nou eerlijk gezegd is deze week heel erg moeilijk voor me geweest, en dan vooral de ochtenden. Thuis kwam mam me ‘s ochtends altijd wakker maken, ging ze even op mijn bed zitten en een praatje maken, en nu is er niemand meer die dat doet… De middagen en de avonden gingen voor mijn gevoel wel redelijk! Je had dan lekker afleiding en ik werd opgenomen in het gezinsleven hier, ik had geen beter gezin kunnen wensen denk ik. Misschien kwam het ook wel doordat ik elke middag ff kon skypen met mam. Dat was toch een punt waar ik de hele dag naar uit keek (en nu nog steeds) en wat we dan ook dagelijks deden, hihi! Het gaf me gewoon een heel goed gevoel om haar even te horen en zien, gewoon dat laatste steuntje in de rug dat ik nodig ben! Super ;)

Vandaag was een speciale dag, namelijk de 80e verjaardag van oma Hotz! Dit was trouwens ook de eerste dag dat ik me ’s ochtends niet zo belabberd voelde, dus voor mij was het zoiezo speciaal, hihi. Maar om oma’s verjaardag te vieren gingen we naar het meer toe. Ze hadden tenten opgezet & een stuk of 50 mensen uitgenodigd, dus het was wel een geslaagd feestje. Maar Christie, Carl, Melissa, Keith en ?? zijn gaan zeilen. & het was superleuk. We hadden 2 boten te water gelaten, ja een boot voor de boys & een voor de girls ;) het was gewoon heel gezellig, de jongens gedroegen zich als een stel idioten & waren alleen maar aan het grapjes maken. Geweldig gezelschap! Natuurlijk ook nog ff gezwommen wat op een gegeven moment moesten we van boot wisselen omdat Cristie de boot wou laten kapseizen. Het water was nog redelijk warm! Alleen wanneer je uit het water kwam en weer in de boot moest zitten, toen was het kouuuuuuuuuuud! & als klapper op de vuurpijl begon het toen natuurlijk ook nog’s te regenen. Great! Toen waren we gelukkig al bijna bij de kant en konden we alles opruimen & lekkere warme droge kleren aantrekken. De andere mensen waren onlangs al vertrokken op 5 na. De laatste mensen uitgezwaaid en toen gingen Christie en ik ook maar weer op huis aan. Eenmaal thuis nog maar een stuk gebak & toen kwam Matt binnen, 10 minuten later kwam ook Kelsey. Die hadden het prachtplan om naar de ijssalon te gaan & daarna nog naar een of ander fastfood restaurant, ik was zooooo moe ;p. Maar ook dat was heel gezellig! Na het etensrondje thuis nog ff wat gekletst en toen gauw naar beneden om dit verhaal te typen. Morgen gelukkig nog een dagje vrij, heeeerlijk! Dus bijna goeiemorgen Nederland & welterusten Amerika =)

  • 05 September 2011 - 06:04

    Mam:

    Voel me vereerd............... haha.
    Geweldig dat je zo'n leuke dag gehad hebt meisie, ben blij te lezen dat het met hele kleine stapjes steeds een beetje beter gaat.
    Rome wasn't built in a day ;-)
    Tot op skype, ghehe.

    hou van jou, xxx!

  • 05 September 2011 - 08:20

    Sijbrig:

    Ha Anetta,

    Hoorde van deze site en ben meteen gaan kijken. Stoer hoor zo'n jaar in Amerika! Alle begin is moeilijk maar over een tijdje denk je er vast heel anders over! En wat een ervaring rijker ben je straks. Uit je verhalen maak ik op dat het gastgezin waarin je bent terechtgekomen heel hartelijk is en alles wel voor je wil doen. En leuk dat er een dochter is van jouw leeftijd, kun je vast veel mee optrekken en via haar ook al veel mensen leren kennen.
    Hoop dat de lessen op school ook al leuker zijn. Kan me voorstellen dat 5x per week gymen een beetje veel is ;)
    Leuk dat we je via deze site kunnen volgen.

    Hartelijke groetjes,
    Sijbrig

  • 05 September 2011 - 14:05

    Femke:

    Leuk meid :D
    wat goed van je dat je gezwommen hebt :o

    Ik weet niet wat ik moet zeggen dus hou ik het kort..

    hou van je xx van Femke

  • 05 September 2011 - 16:59

    Henk En Gea:

    Hé Anetta,

    Zwommen er nog leuke jongens tussen de vissen???????????

    Liefs
    Henk en Gea

  • 05 September 2011 - 18:28

    Rene:

    heey anetta
    echt supper dat je je zo goed thuis voelt!!! er zit nu iets meer dan een week op en ik merk dat het steeds stap voor stap beter met je gaat super het is ook niet niks zo hier thuis en dan even vriegen (met rot stoellen:P) en dan in een hele andere wereld trecht te komen waar je niemand kent en het is ook nog eens een andere taal. maar je doet het toch maar echt top van je!! en nu na een paar dagen begin je je een beetje het gevoel te krijgen van een thuis dat is goed te horen. dat dat je zoon gezellige dag hebt gehad!!
    groetjes rene

  • 05 September 2011 - 19:19

    Iris:

    Hee Anetta,

    Voor je ff niet weet welke Iris, haha Iris van Dalen uit je lieftallige dorpje pesse;)
    Ik kwam via hyves te weten dat jij voor een tijd naar Amerika bent gegaan. En daardoor kwam ik weer terecht op je waarbenjij.nu
    Ik wou even zeggen dat ik het super van je vind dat je zo'n grote stap maakt! Ik kon het niet laten om even te reageren op je reisverslagen!
    Ik wil zelf ook heel graag naar het buitenland voor een tijd, maar blijf steeds hangen omdat ik het toch allemaal eng vind.
    Ik wou dat ik die stap al gezet had! Dus wees trots op jezelf ;) En geniet er van!! Want ik weet zeker dat je hier geen spijt van gaat krijgen!

    Liefs

  • 05 September 2011 - 19:59

    Anetta:

    haahahahah Henk & Gea, nee er zwommen geen leuke jongens tussen de vissen! ;) Het valt eigenlijk tegen met de leuke jongens, de meeste zijn kleiner dan mij of ze zijn ontzettend dik! leuk dat jullie mijn verslagen volgen.

    & Iris hartstikke leuk dat jij mijn avonturen ook meeleest! jaa tis echt een grote stap en had zelf ook niet verwacht dat ik het echt zou doen. Maar toch zit ik hier nu! ;) Jij kunt ook nog steeds die stap zetten, dus als je het graag wilt, doe het gewoon!

    Liefs Anetta

  • 05 September 2011 - 21:13

    Martien Timmer:

    He anetta. Wat leuk dat je dit doet. Het is voor jou leuk om te doen maar voor je moeder is dit ook heel fijn. Ze vertelde me dat je dit deed en ik dacht dan reageer ik maar gelijk even. Ik vind het geweldig knap van je dat je dit doet een hele onderneming. Fijn voor je dat je bij zulke geweldige mensen terecht bent gekomen. Het is natuurlijk ligisch dat de nachten het moeillijkst zijn. Dan word je op jezelf terug geworpen en dan heb je zoals jezelf al aangeeft geen afleiding meer. Maar als ik zo lees dan gaat het goed met je. Heimwee is normaal en zoals jullie thuis met elkaar omgaan is het logisch dat je dat erg mist. Daarom vind ik het ook heel knap van je dat je dit doet. Ik hoop voor je dat je een geweldig jaar tegemoet gaat met allemaal nieuwe uitdagingen en geweldige nieuwe ervaringen in dat enorme land. Hier gaat het goed. Volgende week hebben we de centrale keuring. Ons twenter mag daar heen en onze vierjarige stermerrie. Ze hebben allebij een eerste premie behaald. Ik kijk er erg naar uit. Verder was het vandaag geloof ik voorlopig de laatste dag met mooi weer dus dat is jammer. Ik heb nu voor de derde keer op mijn teeuwis merrie gereden en dat ging erg goed. Misschien ga ik er wel wedstrijd op rijden. Nou ik ga nu eerst slapen. Vind het leuk om je even gesproken te hebben zonder geluid. Ha Ha. Jij het beste en tot de volgende keer. Liefs mij

  • 06 September 2011 - 17:20

    Dorien:

    heey

    wat wat kunnen die mensen daar veel eten zeg! krijg jij dat ook allemaal naar binnen? wat mooi om te horen dat het al wat beter gaat en dat je het naar je zin hebt ik weet zeker dat het na nog een paar weken verder te zijn nog veel beter gaat.

    xx doortje


  • 07 September 2011 - 09:44

    Beppe .:

    lieve anetta,
    Fijn te horen dat het een beetje beter gaat. Zit in Pesse een stukje te schijven wat nog niet mee valt maar dat begrijp je vast wel. alle begin is moeilijk.Mama zit me wat uit te lachen .Maar daar trekken we ons niks van aan Lieve Anetta tot de volgende keer

  • 08 September 2011 - 08:42

    Jannes En Elma:

    Hallo Anetta,

    We zijn blij te horen dat het nu wat beter met je gaat. Het moet ook allemaal wennen natuurlijk. Een groot verschil vergeleken hier in Nederland.
    Heel dapper van je hoor, wat je daar allemaal doet.
    En het eten......tja, dat is voor ons heel herkenbaar. In Canada werkt dat ook zo. Vooral hele grote hoeveelheden, maar dat is daar met alles zo.
    Hartstikke leuk om je gebeurtenissen zo een beetje te kunnen volgen.
    We schrijven nog wel eens weer een stukje. Heel veel succes met alles, en hou je haaks!
    Groetjes van Jannes en Elma.

  • 08 September 2011 - 10:13

    Jeannette:

    Hee,,

    Als laatste van het gezin volg ook ik nu je verhalen.. Ik heb gehoord dat het in het begin niet zo lekker liep daar.. Hoop dat het allemaal wat beter gaat als je een beetje gewend raakt.

    Groetjes Jeannette (kappe)

  • 08 September 2011 - 13:04

    Lidia:


    Hey Anetta.

    Wat handig dat je broer z'n www heeft aangepast!
    Nu kan ik ook lezen hoe je het daar allemaal beleefd.( En hoe stoer hij soms ook is, blijkt dus wel dat hij jouw ook mist.)
    Ennnn, ik hoef je ma niet steeds te vragen.
    Ik wens je vanaf deze kant nog heel veel plezier, geniet ervan,voor je het weet zit je weer in het vliegtuig richting Holland!
    Ik bljf je volgen.

    groetjes Lidia

  • 08 September 2011 - 17:47

    Nancy:

    Hey Anetta,
    Wat leuk om je verhaal zo te lezen. Je hebt in korte tijd al aardig wat meegemaakt en indrukken opgedaan. Vooral dat laatste zal er voor zorgen dat je 's-avonds bekaf bent lijkt me. En dan ook nog eens die "vreemde" taal. Pet je af hoor meid! Hier gaat alles zijn gangetje. Ik zou vanavond naar een klassenavond van de jongens gaan, maar daar zat zo'n lange pauze tussen dat ik even op en neer ben gefietst naar huis. En ik dacht, laat ik me nu eens nuttig maken en een krabbeltje schrijven aan nicht lief. Want ik weet hoe leuk dat is post krijgen van het thuisfront.
    Je host family ziet er sympathiek uit. Ik hoop voor jou dat je je draai snel een beetje gaat vinden en nog meer leuke mensen treft die je mee op sleeptouw nemen, maar geef het de tijd, je wilt nou eenmaal altijd sneller dan het is toch? Hou je haaks, we houden zeker contact en blijven je volgen. Hele dikke kus van ons.

  • 08 September 2011 - 21:20

    Janita:

    hoi, hoe gaat het nu met je? leuk om dit bij te houden en leuk voor ons om te leze hoe t met je gaat
    ik wens je van hieruit veel succes en tot de volgende keer maar weer
    groetjes uut spier

  • 10 September 2011 - 07:45

    Olav:

    Hey Anetta,

    Van Anita hoorde ik dat je een reisverslag aan het bijhouden was. Leuk om te lezen hoe je het hebt. Alle begin is moeilijk (spreek uit ervaring), over 10 maanden vind je de tijd super snel gegaan en wil je nog wel langer blijven.

    We blijven je op de voet volgen en zijn benieuwd naar al je avonturen. Gelukkig is er internet zodat het thuisfront niet ver van je vandaan is!

    Voor nu, een heel fijn weekend gewenst, wij genieten hier van een van de laatste 'mooie' zomerdagen, voelt eerder als herfst maar met een beetje fantasie is er nog wel wat van te maken!

    Groetjes uit Groningen, Olav


  • 11 September 2011 - 11:28

    Hilda Schonewille:

    Hoi, Hoi, Anetta,
    Hey meid, heb je ma al even aangesproken, dat ik er helemaal niets van afwist dat je nu al weg was, dacht dat het in September zou zijn, maar het ging iets sneller dan gepland heb ik begrepen, meisje wat goed van jou, dat je dit doet, wat je nu hebt gedaan, is al zo,n verrijking in je jonge leventje, helemaal te gek, maak er wat van, ik weet dat het jou gaat lukken, je bent een lieve meid, en wat je uitstraalt krijg je dubbel terug, veel plezier met de mensen, paarden en school, stuur je binnenkort weer een berichtje, en hou je dagboek bij, en houd natuurlijk ook via je ma ( heel trots )wel van alles op de hoogte, heel veel groetjes, uit Hollandscheveld, Hilda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fremont

Anetta

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 44702

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 01 Augustus 2015

Living The Canadian Dream

27 Augustus 2011 - 13 Juni 2012

highschool year USA

Landen bezocht: