De fair & eerste schooldag :| - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu De fair & eerste schooldag :| - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Anetta Arends - WaarBenJij.nu

De fair & eerste schooldag :|

Door: anettaarends

Blijf op de hoogte en volg Anetta

31 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Fremont

Nou de fair was harstikke gezellig, ben er heen geweest met Christie, Matt en Lauren (2 vrienden van haar) ik heb me echt de ogen uitgekeken, zoveel eten!!! Echt op elke meter stond wel een tent met eten erin, en bijna alles was gefrituurd, heel bijzonder ;) Ook waren er nog een aantal dieren, maar die hadden het ook zwaar met de warmte, elk konijn lag voor pampus in het hok en de kippen en kalkoenen lagen ook te slapen, hihi!

Eerste schooldag

Maandag 29 augustus,
Vandaag was mijn allereerste schooldag, ik reed samen met mijn hostmoeder naar school toe, zij werkt daar namelijk als lerares. We gingen iets eerder weg omdat ik nog langs “the office” moest om te kijken welke lessen ik zou gaan volgen, helaas was er nog geen rooster klaar voor mij. Toen bedachten ze het idee dat ik Kristin Bender deze dag moest gaan schaduwen. Ik volgde alle lessen die zij ook had en deed ook mee bij sommige lessen. Maar het waren wel weer bijzondere lessen die niet voor mij waren weggelegd. Zoals koor & de band. Ik ben thuis dan wel heel fanatiek begonnen met keyboard spelen, maar ben blijven hangen bij vader Jacob en verder ben ik niet gekomen ;)
Dus dat waren niet echt lessen voor mij. De schooldag was verder niet echt bijzonder, eigenlijk viel het me een beetje tegen. Ik had verwacht dat iedereen op me af zou komen en me zouden bombarderen met allerlei vragen, maar helaas was dit niet zo. Sommige mensen vragen wel: Where are you from?
Dan zeg ik: I’m from the Netherlands. De reactie die daarop volgt is meestal een lach of een knikje maar meer dan dat komt er ook niet uit….. Dus dat is best wel lastig. Tijdens het laatste uur werd ik door de roostermaker uit de les gehaald, om “samen” een rooster te maken, nou dan ga je er toch met het idee naar toe dat je gewoon vakken mag uitkiezen die je leuk vind? Zo was het dus niet ;p mevrouw die had alle vakken voor mij al keurig op een rijtje gezet en ging er eigenlijk al vanuit dat ik er mee akkoord zou gaan. Nouja dat heb ik dan ook maar gedaan, omdat je anders niet kan slagen. Wat ik natuurlijk wel graag zou willen =)Maar om te kunnen slagen moet je 5x in de week gymen. Ja lezen jullie het goed?!! 5x in de week, nou voor mij kun je gewoon niks ergers bedenken ;p. De lessen zelf waren vandaag ook moeilijk te volgen, de leraren praatten zo snel & tsja probeer dat dan maar ’s te volgen in een andere taal, dat is zo makkelijk nog niet ;) Dus helemaal wanhopig kwam ik weer thuis & vertelde ik dat ik de lessen amper kon volgen omdat het zo ontzettend snel ging. Als reactie daarop kreeg ik direct een peptalk en zag ik het weer zitten =) ’s avonds tijdens het eten had Bill het idee om even met mij een blokje te gaan fietsen zodat ik ook wat van Fremont zou kunnen zien. Dus ik enthousiast ja gezegd, en intussen rustig mijn bord leeg eten. Nou ik kreeg niet eens 1 opscheplepel met pasta weg, ik zat toen al helemaal vol. Toch maar wat dooreten want je wilt het gezin ook niet beledigen door alles te laten staan, wat ik uiteindelijk wel gedaan heb want ik kon echt niet meer. Na het eten zou Bill dus zijn sporty-pakje aantrekken en ik zou me ook ff omkleden, maar op het moment dat ik opstond was ik zo misselijk & ben ik gauw op mijn bed gaan liggen. Sorry Bill ;)




  • 31 Augustus 2011 - 12:20

    Mama:



    faith is believing
    faith is being strong
    faith is being believeable
    faith is believing in what you can become
    faith is believing and what it can do for you..........

    dikke tut


  • 31 Augustus 2011 - 17:27

    Gerrit:

    Hee Anetta, veel plezier daar en geniet ervan, mooi dat ik even een tip kreeg over deze site, kan ik jou en Huggy Bear een beetje volgen. Uncle Gary.

  • 31 Augustus 2011 - 20:00

    Femke Arends:

    Tof verhaal en zoals gewoonlijk weer mooi geschreven. Ik hou van je, en wens je veel sterkte daar.

    Groetje/likje aan de familie daar, van Suus en Femke..

  • 31 Augustus 2011 - 20:34

    Jorn:

    Tof dat je dit bijhoudt:D

  • 01 September 2011 - 17:37

    Henk En Gea:

    Hé Anetta,

    Mooi huis waarin je woont. Toch? Heb je al een eigen kamer of slaap je nog steeds bij jouw 'tijdelijke' zus op de kamer? We zijn benieuwd naar meer foto's. Alle begin is moeilijk maar je slaat je er wel doorheen hoor. En wie weet, heeeeel misschien ga je het sporten nog leuk vinden. Toen ik afgelopen maandag bij jouw moeder in de salon was stond Suus voor de deur te piepen. We hebben haar maar binnengelaten. Moet kunnen nietwaar? Ze is bij mij op de stoel geklommen en op mijn buik gaan liggen slapen. Zo'n schatje. Je moeder en Femke zorgen goed voor haar. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Hebben ze in jouw pleeggezin ook huisdieren? Paarden? Nou misschien horen we dat nog wel.
    A big hug.

    Henk en Gea

  • 02 September 2011 - 09:29

    Diny:

    Hi Anetta,

    Hier met je achternicht Diny. Ik vind het sowieso knap dat je deze stap hebt genomen. En je hebt het vaker gehoord maar al het begin is moeilijk. Ik heb zelf 2 jaar voor mijn werk in de VS gewoond en ik vond het in het begin helemaal niet leuk. Er komt gewoon heel veel op je af en amerikanen zijn van nature opervlakkig. Je denk redelijk engels te spreken maar het is gewoon heel anders als je het de hele dag hoort. Uit ervaring weet ik dat je na een half jaar ook engels gaat denken en het dan soms moeilijk vindt op nederlands te spreken. Dus ook al is het nu heel moeilijk, het komt vast goed. Van de Netherlands hebben de meeste amerikanen nog nooit gehoord, holland is al iets bekender. Amsterdam kennen ze wel. Sporten is ook niet mijn hobby en ik kan me heel goed voorstellen dat je dit niet leuk vind aan de andere kant is het wel de manier om mensen te leren kennen. Sporten is namelijk erg belangrijk voor amerikanen. Het is misschien ook nog een optie om nog een keer naar deze dame te gaan en te zeggen dat je er nog eens over hebt nagedacht en graag bepaalde vakken wilt doen en dan kun je samen met haar kijken welke vakken dan uit het rooster kunnen.

    Ik zit zelf nu nog thuis met zwangerschapsverlof en met Casper gaat het erg goed. Hij begint al te lachen en het slapen gaat al iets beter.

    Groetjes
    Diny


  • 02 September 2011 - 10:56

    Tante Ludy En Oom An:

    Hallo Anetta Even een berichtje van ons.Goed dat je het gedaan hebt,maar alle begin is moeilijk,dus volhouden maar.Leuk dat we je op deze manier kunnen volgen.Je hebt ook al een berichtje van Diny zag ik.Zij weet ook dat het in het begin moeilijk is, maar het went vast gauw.We blijven je volgen en veel succes.gr

  • 02 September 2011 - 20:27

    Jannes :

    Hallo Anetta,
    Hier een klein berichtje van meneer Kappe (Jannes). Ik ben blij te horen dat het nu al wat beter gaat, en ik vind het heel erg knap van je! Heel veel succes voor de komende tijd, en ik schrijf nog wel eens weer een klein stukje.
    groetjes Jannes.

  • 02 September 2011 - 20:29

    Jannes:

    p.s.
    Je moeder heeft wat foto's gemaakt van het rietdekken, dan kun je het daar laten zien, want ze kennen daar geen rieten daken.

  • 02 September 2011 - 21:36

    Anetta:

    Heeee
    iedereen bedankt voor de lieve reacties! Dat stimuleert weer om verder te gaan waar ik mee bezig ben, om nog meer leuke verhalen te schrijven & om gewoon een leuke tijd te hebben =)

    liefs ;)

  • 03 September 2011 - 07:15

    Regina:

    Hey Anetta,
    Wat weet ik dat nog goed, dat je mij in december vorig jaar vertelde dat je van plan was om naar Amerika te gaan en nu zit je er al!! Wat gaat de tijd snel. Ik vind het echt geweldig dat je de stap hebt genomen en het lef hebt gehad om alleen naar Amerika te gaan!
    Het is niet raar dat je je daar eenzaam voelt, want ik kan me goed voorstellen dat je dat gevoel hebt. Je verlaat immers je vertrouwde omgeving , maar ik weet zeker dat het na een week (of twee) ook in Amerika wat vertrouwder aan gaat voelen. Je leert steeds meer mensen kennen en je krijgt daar ook weer een bepaalde routine wat je hier in Nederland ook had.
    Het is wel jammer dat je klasgenootjes niet gelijk allemaal vragen aan je stellen, maar misschien is het voor hun ook een beetje spannend dat ze een dame uit een ander land in hun klas hebben. Je zou natuurlijk ook een gesprekje aan kunnen gaan met een van je klasgenoten en ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om dat te doen, aangezien je met een andere taal zit. Maar je klasgenoten snappen wel dat het voor jou ook moeilijk is, maar hoe meer je Engels gaat spreken hoe sneller je de taal onder de knie krijgt.. ;-) Komt allemaal goed!
    Een goede vriendin van mij is ruim een half jaar naar Barcelona geweest…een daar moest ze Spaans spreken en lezen, maar het is haar gelukt en ze heeft daar een fantastische tijd gehad welke ze niet heeft willen missen. Misschien denk jij ook nu ‘Waar ben ik aan begonnen?’, maar ik weet zeker dat je na verloop van tijd wanneer je je draai een beetje hebt gevonden het steeds beter gaat en je er ook steeds meer van genieten! En genieten moet je zeker!
    Misschien dat je het niet goed met elkaar kunt vergelijken, maar mensen uit mijn omgeving vertelden mij dat ik eens met een groepsreis op vakantie moest gaan en dat dat heel leuk is en ook een leuke ervaring is. En ik denken nou dat is echt niets voor mij! Wie gaat er nou met vreemden op vakantie? Maar ja, ik dacht ook of alleen met vreemden op vakantie of niet op vakantie….nou ja, toen had ik mijn keuze al wel snel gemaakt.
    Maar ja, dan sta je op Schiphol…mijn ouders hadden me heen gebracht…en toen gingen zij weer naar huis en ik stond daar alleen om met een aantal vreemden op vakantie te gaan… Ik weet nog dat ik dacht ‘Waarom doe ik dit? Waarom ga ik met een stel vreemden op vakantie?’. Het begin was wat onwennig, maar ik had zoiets van ik ga er een leuke vakantie van maken! En dat heb ik gedaan en ik heb een erg leuke vakantie gehad en heb er erg van genoten. Ik vond het zo leuk dat ik dit jaar weer met zo’n reis naar Frankrijk ben geweest en in november ga ik weer met zo’n reis naar Costa Rica!!!! Ik verheug me er nu al op om de mensen te leren kennen die ook meegaan en ben benieuwd naar al die dingen en dieren die ik daar ga zien…! Natuurlijk ga ik ook weer hele spannende dingen doen! ;-) Kijk anders maar even op de site www.mambo.nl en dan de 23-daagse reis naar Costa Rica. Daar vindt je een filmpje. Bekijk die maar even en dan heb je een idee van wat ik allemaal mee ga maken. Natuurlijk vind ik het ook best spannend, maar ik weet zeker dat ik het leuk/fantastisch ga vinden en dat komt omdat ik weet dat zo’n reis met vreemden leuk is om te doen.
    Nu moet jij er nog achter komen dat hetgeen jij de komende 10 maanden allemaal mee gaat maken ook fantastisch zal zijn! En je komt er achter hoor! Ik heb er alle vertrouwen in…en dat vertrouwen moet jij ook hebben! Wat ik uit je reisverhalen heb kunnen opmaken heb je het enorm getroffen met het gezin welke jou in Amerika opvangt!
    Waarom vraag je ze niet of er een manege in de buurt is… Misschien kun je daar gaan paardrijden en/of paarden verzorgen. Dan ben je min of meer een beetje in een vertrouwde omgeving met paarden en dat is wat je leuk vindt om te doen… Toch? ;-) En daar op de manage zijn vast meer meiden waarmee je in contact kunt komen en welke dezelfde interesses hebben…
    Nou meid, nogmaals…ik vind het geweldig dat je dit doet! En je bent weer een ervaring rijker en wat zul jij straks goed Engels spreken zeg! Word ik nog jaloers op! ;-) Mijn Engels is echt verschrikkelijk! ;-)
    Liefs Regina

  • 03 September 2011 - 08:48

    Dorien:

    heey Anetta

    Wat een vet gaaf huis heb je zo van de buiten kant gezien. En wat kun jij een dag goed beschrijven dat zou mij echt niet lukken om zo'n lang verhaal te schrijven over 1 school dag. Ik hoop dat je de lessen steeds beter gaat volgen maar dat gaat vast goed komen ik weet het zeker. Heel veel plezier daar en ga er wat moois van maken he

    dikke knuffel Doortje

  • 03 September 2011 - 15:14

    Beppe:

    Lieve Anetta.Ik zit bij oom Andries en tante Ludy.Ik heb je verhaal gelezen,geweldig.Je hebt het kaartje ontvangen hoordr ik van mamma.Dinsdag op de bus en je had het vrijdag al.Ik kan het niet zo vlug brengen.Liefs van Beppe en een dikke knuffel

  • 07 September 2011 - 09:43

    Beppe .:

    lieve anetta,
    Fijn te horen dat het een beetje beter gaat. Zit in Pesse een stukje te schijven wat nog niet mee valt maar dat begrijp je vast wel. alle begin is moeilijk.Mama zit me wat uit te lachen .Maar daar trekken we ons niks van aan Lieve Anetta tot de volgende keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fremont

Anetta

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 44687

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 01 Augustus 2015

Living The Canadian Dream

27 Augustus 2011 - 13 Juni 2012

highschool year USA

Landen bezocht: