Het Canadese Leven, Hiep Hoi :) - Reisverslag uit Truro, Canada van Anetta Arends - WaarBenJij.nu Het Canadese Leven, Hiep Hoi :) - Reisverslag uit Truro, Canada van Anetta Arends - WaarBenJij.nu

Het Canadese Leven, Hiep Hoi :)

Door: Anetta Arends

Blijf op de hoogte en volg Anetta

08 September 2014 | Canada, Truro

Jullie zullen het haast niet geloven, maar ik heb het ongelofelijk naar mijn zin hier tot nu toe. Die twee jaar dat ik zo tegen dit avontuur heb opgekeken waren niet echt nodig geweest, ghehe. Het voelt echt als een geweldige vakantie. 25 graden, korte broek aan, zonnebril op en chillen bij de watervallen, wauw!

Op 26 augustus was het dan eindelijk zover, de grote dag. Alles natuurlijk tot in de puntjes voorbereid (koffers 4x herpakt) en de dag zelf is eigenlijk heel voorspoedig verlopen. Het eerste afscheid was het moeilijkste, afscheid nemen van mijn lieve Suus.

Samen met mam, Remmelt en Ek ben ik naar Schiphol gegaan. Hier hebben we samen nog wat lekkers gegeten en toen was het tijd om coole selfies te maken en afscheid te nemen. Op dat moment voelde het nog steeds niet echt. Daarna nog een halfuurtje gewacht om gedag te zeggen tegen Iris en Caro & toen zijn Nicole en ik door de douane gegaan. Het avontuur was begonnen!

De vluchten zijn heel voorspoedig voorlopen. We hadden één tussenstop in IJsland, hier hadden we een paar uur de tijd om te ontspannen en wat te eten. Helaas viel het typische IJslandse vegetarische broodje enorm tegen en hebben we de uren erna nog kunnen nagenieten van buikpijn.

In Canada werden we ontvangen door onze Canadese klasgenoten en zij hebben ons naar onze adressen toegebracht. De volgende dag hebben ze ons de mooiste plekken laten zien & ons een beetje bekend gemaakt met de stad. We moeten hier ALLES te voet doen (vergeet niet dat het hier allemaal veeeeel uitgestrekter is), dus na dit schooljaar zullen we perfect in shape zijn! ^-^

De school had voor ons een heel oriëntatie programma opgezet en vol goede moed gingen we er tegen aan. We zouden met alles mee doen. Dat liep uiteindelijk heel anders. We zijn naar alle leuke dingen (hay bale sculpture, corn maize, country fair) geweest en de saaie informatieve dingen hebben we maar geskipt. Overigens zijn we natuurlijk wel naar alle verplichte dingen toe geweest.

Het beste van deze hele oriëntatie week was dat we de hele week gratis (ja gratis!!) onbeperkt mochten eten op school, fantastisch! Het hele leven in Canada is zo’n ontzettend stuk duurder dan wat we gewend zijn in NL, dus dat was meer dan welkom. Dingen zoals kaas, alcoholische dranken en gezonde dingen zijn vrijwel onbetaalbaar terwijl fastfood en andere slechte dingen helemaal niks kosten.

Tot nu toe hebben we bijna elke avond wel feest gehad. Wow, culture shock! Het is hier blijkbaar de trend om als jonge honden tegen elkaar op te rijden. (Echt een super interessant schouwspel om naar te kijken). Ben bang dat ik op dit gebied niet helemaal kan integreren, maar ja we kunnen niet alles hebben he ;)

Na deze bijna twee weken lange vakantie is het morgen weer het begin van het zware studenten leven. Terug in de schoolbanken, de bulten huiswerk, de projecten, etc. Maar natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van al deze spannende ontwikkelingen.

All the best! ;)

• 08 September 2014 - 09:47

Sybrig:

Lieve Net, goed gedaan!!!

Love you, dikke tût mam <3

• 08 September 2014 - 13:57

Gea En Henk:

Hé Anetta, super dat de eerste indrukken zo goed zijn. Leuk verslag. We wensen jou daar een hele fijne tijd.

Groeten van Henk en Gea

• 08 September 2014 - 14:56

Elma:

Veel succes Anetta, ik ben blij te horen dat je het zo naar de zin hebt!!

• 08 September 2014 - 15:15

Alger:

Hey Anetta, mooi om te horen dat je het je tot nu toe zo goed bevalt. Ga door met je verslagen, het is echt leuk om te lezen! Groeten van Alger & Jelly.

• 09 September 2014 - 11:18

Tets:

blablabla

• 13 September 2014 - 17:38

Beppeannie:

lieve anetta

fyn.dat ik je nu kan volgen.

ga zo mooi door.

liefs van beppe./

• 14 September 2014 - 15:29

Marijn:

Super dat je het zo naar je zin hebt daar!! Heel veel succes& plezier nog verder! Xxxx